Senaste nytt

priser på google flights

mattley

Medlem
Tjena,

2 personer Business ToR. CPH-YYZ

google flights 23k
ITA Matrix 28k med islandic
div. sökmotorer 36.6k och uppåt

Vad jag kan se så är det P genom alla ben på google.
Nått jag missar här? Jag menar jag vill inte boka och sen upptäcka att jag har bokat premium economy helt plötsligt.
 

Dr. Miles

Expert
Du får inte blanda två eller flera saker samtidigt utan att klargöra vad är vad.
Annars finns det risk att du får fel svar/råd.

Ett tips om ITA Matrix.
Om du söker priser med avgång från Köpenhamn, får du pris i DKK, inte i SEK om du inte anger en specifik valutakod.

Du vet redan att P klass är discount Business på Air Canada, Austrian, Lufthansa, United, så vad vill du fråga egentligen?
 

mattley

Medlem
Jag väljer SEK i Matrix, det jag vill veta är varför jag ser sån skillnad, jag menar allt på google visar Business men varför hittar då inte nån annan sökmotor de här priserna, har google nån special sök som bara de har. Kanske helt omöjligt att svara på?
Tänkte bara slänga ut det till experterna. Kanske något tekniskt vi andra dödliga inte kan. Ursäkta om jag har varit otydlig.
 

agehall

Medlem
Det är ganska svårt att veta vad problemet är utan att veta datum så man kan kolla upp det hela själv.

Troligen är det cachning i sökmotorerna som skiljer sig åt, men det är svårt att säga med säkerhet.
 

E.K

Medlem
Google Flights priser ska man ta med en stor nypa salt.
Hittar man ett pris där så ska man definitivt fortsätta till bokningen och se om det verkligen stämmer.
Kan snabbt ur minnet dra två extremt skilda exempel.

Mellan Tokyo och Bangkok kunde man med Air China via Peking flyga T o R för 9.000:- i Business
Verkligheten var runt 14.000:-

Mellan Manilla och Tacloban kunde man med Philippine Airlines flyga T o R för 5.000:- i Ekonomi
Verkligheten var runt 1.000:-
 
F

FCT

Guest
Google Flights priser ska man ta med en stor nypa salt.
Hittar man ett pris där så ska man definitivt fortsätta till bokningen och se om det verkligen stämmer.
Kan snabbt ur minnet dra två extremt skilda exempel.

Mellan Tokyo och Bangkok kunde man med Air China via Peking flyga T o R för 9.000:- i Business
Verkligheten var runt 14.000:-

Mellan Manilla och Tacloban kunde man med Philippine Airlines flyga T o R för 5.000:- i Ekonomi
Verkligheten var runt 1.000:-
Dels är det oklart hur ofta priserna uppdateras, dessutom spelar nog POS in vilket kan variera priserna ganska radikalt. Sen har vi de berömda married segments som ibland ställer till det.
 

mattley

Medlem
Jag försökte göra en bokning via Uniteds hemsida och när man trycker på betalning så får man ett meddelande om att priserna ha ändrat och sen en ny sida där man får göra en ny bokning med de uppdaterade priserna, som motsvarar de priser man får från sökmotorer (dvs 10k+ mer). Verkar vara att google inte uppdaterar priserna så bra.

Dock är det rätt märkligt att jag får upp en hel resa på Uniteds hemsida som inte går att köpa i slutändan.
 
Last edited:
Toppen