Senaste nytt

Fly Like a Rock Star = falsk marknadsföring?!

I en video i SAS kampanj "Rising Stars" så får man lära sig hur man kan lära sig att flyga som en rockstjärna (EBG med andra ord). :)

Vanliga människor måste stå i kö till incheckning, får bara ha med sig en väska och måste flyga i ekonomiklass.

Men en rockstar (EBG) kan dyka upp precis innan flyget avgår :rolleyes:, får ha med sig två väskor (korrekt) och är "berättigad till fria uppgraderingar", d.v.s. även om man har en ekonomibiljett så får man "oftast" ett säte i business class :confused:.

Är det verkligen detta som SAS lockar ungdomar med utan att skämmas?

Se kampanjvideon här: Fly Like A Rock Star
 

captainfire

Ny medlem
Det är bevisligen inga ekonomer som gjort videon, hur dom får ihop matten för kostnaden och kvalifikationen förstår jag inte riktigt..:rolleyes:
 

Concorde

Founding Member
Självmål. Budskapet är i princip "har du guld blir uppgraderad" vilket inte är sant. F.ö. rockstjärnor reser privat jet eller första klass i största utsträckning.
 

Magino

Medlem
Nu är det väl inte så att det är sas som gjort denna videon, utan detta är ett av tävlingsbidragen i Rising Stars tävlingen.
 
Nu är det väl inte så att det är sas som gjort denna videon, utan detta är ett av tävlingsbidragen i Rising Stars tävlingen.

Ah, insåg det när jag gick tillbaka till sajten. Dock så framgick inte det så tydligt när man följde SAS Twitterinlägg... Inte konstigt att det var så taffligt producerat då. Men bra idé! :)
 
Självmål. Budskapet är i princip "har du guld blir uppgraderad" vilket inte är sant. F.ö. rockstjärnor reser privat jet eller första klass i största utsträckning.

Två gånger har jag tvingats checka in bakom rockband och det tog en eeeevig tid med alla väskor och allt babblande. Säkert 30 minuter för 5 man när Shaggy skulle åka Swiss C...
 

Gnopps

Medlem
Annars är det säkert kull att resa med rockstjärnor. Klassikern är ju Yngwie Malmsteen i klippet nedan. Tydligen utspelar det sig på ett plan då han blir rejält sur när någon (flygvärdinna eller passagerare) hällde vatten på honom för att han pratade illa om homosexuella. Riktigt kul när han säger "You've unleashed the f*cking fury".

[video]http://www.break.com/usercontent/2007/7/15/yngwie-malmsteen-threatens-to-kill-airline-passeng-331977[/video]
 
Toppen