Senaste nytt

Rica Hotel Malmö - oväntat bra

Jag behövde en enkel hotellnatt i Malmö inför lite möten idag. Bokade Rica Hotel Malmö för 895kr -10% kupong. Med det priset förväntade jag mig inte mycket. Men jag är positivt förvånad.

Rummen är av hög standard internationellt och saknade inte något. Frukosten är oväntat bra och jag fick grym service av en trevlig tjej som hela tiden dubbelkollade att jag var nöjd med livet. Hon har hämtat ett gäng Espresso åt mig...(sitter vid frukostbordet och skriver detta).

Läget på hotellet precis vid Stortorget gjorde att min promenad ner till Mando igår kväll tog 1 minut.
Min slutsats är att man får mycket för pengarna på detta hotell. Det verkar Tripadvisor också göra:
Travelers' Choice Hotel Awards - TripAdvisor

Nu kan jag vara lite färgad av att ha spenderat några nätter i London och på en DFDS färja över nordsjön...
 
Kul!
Ett utav Ricas ledord är det goda värdskapet, något som de i detta fall verkar leva upp till med råge. Man vill få gästerna att känna sig som hemma hos en gäst, snarare än en kund på ett hotell.

Lite OT, men vilken färja vad det du åkte med? Trodde att DFDS upphört med trafiken mellan England och Sverige och att de bara fokuserade på Danmnark-Norge/England-Norge/Danmark.
 

forastero

Medlem
Jag var också mycket nöjd med hotellet, använde upp lite Rica-poäng där (de hade en bra deal). Charmigt hotell, man kände sig välkommen. Jag har bott på en del andra Rica-hotell medan jag jobbade i Norge men de var mer anonyma tyckte jag.

Tror det är enda hotellet där jag varit med om att de frågat vid incheckningen om jag vill ha rum mot gården eller gatan (torget). Det var uppskattat!
 
Toppen