Senaste nytt

Tips på bra boende i Dhaka?

Brandten

Medlem
Ska boka lite hotell och egentligen hade det varit nice med frågemallen ala DrMiles för flygbiljetter, även för hotell. :)

2st ska checka in 20/11 och 1st checkar in 21/11.
Vi har tittat på Pan Pacific Sonargaon och även om jag kunde tänka mig Radisson Blu Dhaka Water Garden (har en förkärlek till Radisson av någon anledning). Radisson var dock mycket dyrare än Pacific.

Så har ni några bra tips? Vi funderar på att bo 2 nätter centralt nära affärskvarter och sista natten nära/på flygplatsen då flyget går kl0710 den 23/11.
Kanske man kan försöka använda sig av Amex Platinum´s dolda fördelar på något hotell en sista gång innan ag (eventuellt) säger upp kortet? :)
 

HON-II

Medlem
Oj,.... det finns inget vidare bra boende i Dhaka. Om Du vill bo centralt, kan det vara värt att tänka om. Trafiken är fruktansvärd i Dhaka - den får trafiken i Mumbai eller Delhi att verka gles i jämförelse - och den blir etter värre ju mer centralt i staden man kommer. Det nya "Le Meridien" nära flygplatsen är (för Dhaka förhållanden) relativt OK, det samma gäller för Westin (som ligger mer centralt: i Gulshan distriktet som har många av de stora företagskontoren). Ett tips: försök att göra vistelsen i Dhaka så kortvarig som möjlig och lämna staden så snabbt som möjligt.
 
Ingen tvekan om att Pan Pacific är ett av dom mest klassiska och fortfarande ett av dom bästa hotellen i Dhaka.
Om NI inte känner till AMARI DHAKA är det ett mycket prisvärt alternativ och håller god klass.
Ligger bra till både centralt och cirka 15 min ifrån flygplatsen ( om allt går som man önskar , det är ändå DHAKA vi talar om )

Le Meridien också ett ganska nytt alternativ som enligt dom jag talat med, också är ett bra altarnatv

Lycka till
 

Brandten

Medlem
Bokade 2 nätter (för mina kollegor) och 1 natt för mig på Pan Pacific och sedan 1 natt för alla tre på
Radisson Blu Water Garden Hotel Dhaka. Passade även på att bli GHA Gold (lägsta) medlem också så nu blir det ytterligare ett kort i plånboken.

En sak är säker... hotellen är banne mig inte gratis i Dhaka!
 
Toppen