Senaste nytt

Stockholm - Bangladesh

Brandten

Medlem
Varifrån vill du börja din resa?
  • Var är din destination? ARN
  • När vill/behöver du resa ut? 19/11 (2st), 20/11 (2st)
  • När vill/behöver du komma hem? 23/11 (4st)
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  • Vad är din budget? (per person) 7000kr
  • Vad är det viktigaste för dig? 1) Kort flygtid, 2) Lågt pris per person
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Gjorde en snabb sökning på egen hand och har väl egentligen svaret själv eftersom TK generellt för bra betyg, men alltid bäst att kolla med er reseproffs om det finns mycket bättre alternativ för en lite högre kostnad, så kan det ju vara värt att titta på det i stället. Behöver inte ha massa turist tid där nere utan ska bara ha en del möten och sedan hem igen.

TK för 4640kr per person t/r vilket ger 12,5h + 14h flygtid.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller

EK för 6391kr per person t/r vilket ger 13,5h + 19h flygtid.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller

Ethiad Airways (flygs av SK, AB, EY) för 6566kr per person där flygtiden är 24h + 20h.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller sista alternativet
QR för 6611kr per person och flygtiden är 21h + 16h.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Brandten

Medlem
Sitter och bokar nu och det blir "tyvärr" P class på alla leg. Kollar jag where to credit så verkar det inte ge någonting till Eurobonus och kollar jag SAS hemsida så finns inte ens P class med i menyn så jag antar att det är bättre att knacka in TK´s Miles&Smiles nummer i bokningen och ändå få NÅGONTING för bokningen?
 

Jonas C

Medlem
Har du EBG kan du nyttja förmånerna, ifall du lägger in kortet i bokningen och sedan efterregistrera till M&S. De ger 25%. Alternativt kolla vad bokningsklass V kostar, den ger 50% till EB.
 

Kricka

Medlem
Innan TK öppnade upp ett antal lite mer "udda" destinationer och för att slippa
Bangla Biman (med ett i.a.f. tidigare ett rätt dåligt rykte) så valde jag oftast att
flyga med TG via BKK. Jag har också sett till att vara på plats så kort tid som
möjligt och sen flugit hem/vidare. Vid ett par tillfällen har det varit så stökigt i
Dhaka att man i princip haft utegångsförbud för västerlänningar.
 

Brandten

Medlem
Blir onekligen en spännande resa dit...

Jag kommer nog aldrig bli klok på bokningsklasser och flygbolagens hemsidor.
Bokade först 2st biljetter 19/11 och fick klass P. På TK´s hemsida var det "ljusgröna fältet", dvs Economy Promotion, non-refundable, no cancellations, non-changeabl tickets.

Bokade sedan 1st biljett 20/11 till mig själv och fick en betydligt dyrare biljett men samma ljusgröna fält, dvs no,no,non dock med undantaget att man kunde ändra vissa saker (tydligen)*. Eurobonus och WhereToCredit säger 25% EB-Points på denna. Räknas det på miles som är runt 10k så blir det alltså 2500 EB-poäng + poängen för SAS Amex betalningen.

* = När bekräftelsemailen sedan dimper ner i korgen ser jag till min förvåning att min kollegas namn står på min biljett även om jag var inloggad med mitt Miles&Smiles konto. Ringde direkt till bokningen som beklagade att det måste blivit något fel. Misstänker att den störda funktionen "behåll informationen till nästa bokning också" på något vis overridar min inloggade status/information. Hur som helst, efter 5 minuter var min biljett full refunded och jag bokade nyss en ny biljett som blev korrekt. Riktigt snyggt jobbat av TK tycker jag!
 
Toppen