Senaste nytt

Aviator lounge på Kastrup försämrad service

emj84

Medlem
Hej,,
Dags för första inlägget efter att enbart dragit stor nytta av er alla kommentarer.

Var och besökte aviator (fd Novia) lounge på Kastrup i veckan.
Till min förvåning märkte jag att starksprit-utbudet tagits bort, förutom gammeldansken.

Någon som vet varför, och planen med detta?
Är det detsamma med Asphire-loungen på Kastrup?

Har inte guldkort, så köper mig in via Eurocard, och därmed kan jag besöka Asphire istället, kanske dit man skall gå framöver?

Eller skall man statsa på CPH apartment, dock kostar det 169 DKK, mot 95 DKK på de andra.
 

emj84

Medlem
Jag var där vid lunchtid, så tänkte också den skulle komma fram vid 11, men frågade vid entré-disken och damen där berättade att de inte längre kommer ha annan starksprit än Gammeldansk.
 

agehall

Medlem
Jag har också hört rykten om detta via FlyerTalk. Verkar som att man dragit ned på alkoholutbudet rätt rejält och det har gjort British Airways-passagerare rätt upprörda.
 

malmokalle

Medlem
Besökte Aviator loungen igår och frågade personalen om fikat:
- Innan kl. 11.00 serveras Gammeldansk och Fernet Branca
- Efter kl. 11.00 serveras bara Baileys (!)

Ogilla!
 

emj84

Medlem
Själv besökte jag Asphire för två veckor sen och de har fortfarande komplett spritutbud.

Så kommer bli Asphire framöver, samma pris som Aviator med Eurocard.
 

sweflyer

Medlem
Så här har det varit hela hösten. Aviator hade ett ganska gediget utbud tidigare. På något sätt föredrar jag ändå Aviator över Aspire. Har fått riktigt äcklig mat i Aspire vid något tillfälle, och så har de ingen utsikt mot landningsbanan. Men visst, är det ett glas av den starka sorten man är ute efter är det ju dit man skall gå :)
 
Vanligtvis går jag till SAS loungen så det är ett tag sedan jag besökte både Aviator och Aspire. Men den sistnämnda har blivit väldigt mycket fräschare efter renoveringen för något år sedan. Aviator är ju ganska sunkig nu tycker jag, om ingenting gjorts sedan jag var där senast.
 

sweflyer

Medlem
Vanligtvis går jag till SAS loungen så det är ett tag sedan jag besökte både Aviator och Aspire. Men den sistnämnda har blivit väldigt mycket fräschare efter renoveringen för något år sedan. Aviator är ju ganska sunkig nu tycker jag, om ingenting gjorts sedan jag var där senast.
Om det var mer än ett år eller så sedan du besökte Aviator så har de bytt fåtöljer sedan dess. De nya är betydligt bekvämare och ser snyggare ut, men med tanke på det ganska extrema trycket på denna lilla lounge så är många redan rätt så fläckiga. Aviator är nog den tredjepartslounge i Norden som har högst tryck över lag skulle jag gissa.
 
Toppen