Senaste nytt

Londonhelg

Johanna

Medlem
Var i god tid på Arlanda och kunde äta middag i loungen. Jag är inte svårflörtad. Det var korv med bröd, något av det godaste jag ätit där. Jag har tänkt att jag ska joina er i att tömma flaskorna i loungerna men jag föll ändå för läskautomaten och Cola. En man som satt i andra änden av loungen underhöll mig med sina telefonsamtal mycket synd om dom som att bredvid. Jag roade mig med och kolla vad ett rum på hotellet skulle kosta nu då jag bokade när Hilton hade 30% off i somras. Det var fullbokat.

Boardingen gick ok tror jag, jag var bland de första på men ska jag vara ärlig tror jag inte dom hade någon koll. Jag hade valt 9C och fick behålla platsen. Platsen bredvid mig var en av de få lediga på flighten. Det var min strategi när jag valde 2-sätet och nödutgången. Vi landade i tid och jag gick och tog en taxi för jag var lat och det var sent. Det var ett misstag. Tåget är smidigare och snabbare.

Väl framme så blev det problem (kände på mig detta tidigare) rummet var trasigt, Hhhmm. Men han hade bokat ett rum på ett hotell som låg nära bara 5 min gångväg, skulle dom boka taxi. Jag avböjde, skulle det åkas taxi skulle dom få stå för den kostnaden. Jag stod där lugnt och väntade medan han uppenbarligen hade problem med andra hotellet. Dom hade inte alls reserverat ett rum till mig där. Efter mycket om och men och 2 ytterligare frågor om taxi hade han ett rum där och gick med mig dit. Det var ca 100 meter om ens det. Jag undrade stilla hur taxiresan hade sett ut och hur glad chaffisen skulle vara.

Jag hade blivit uppgraderad (snarare det rum som fanns) till en suite. Både gamla och nya hotellet försäkrade mig om att poängen skulle följa med. My ass hela bokningen är borta i min profil. Rummet var stort, ett vardagsrum med matbord, 2 soffor, en gigantisk tv och lite mer, ett sovrum och ett badrum. Badrummet hade ordentlig golvvärme och en handdukstork som var skållhet. På morgonen när jag ville värma handdukar till efter duschen var den iskall. Hade glömt att jag var i England, logikens bakgård. Frukosten var ok men beställde fartiga riddare och dom var knappt ätbara.

Gjorde sedan London inkl lunch i Harrods matmarknad. Älskar att äta där. När listan var avverkad så tog jag mig ut till Heateow där jag skulle bo nästa natt. Det här hote,let var mycket nyare och fräschare. Det stod att dom var ljustäta och de var dom nog ut men inte mot korridoren. Nu var inte det något stort problem. Enda konstiga var att poolen var öppen upp mot restaurangerna. Det badade en familj mitt i frukosten. Barn som badar kan vara väldigt högljudda men det kan tydligen en pappa också vara. Alla reagerade på nivån. Jag hade turen och inte sitta närmast.

Begav mig mot terminal 2 med tåget. Det är mycket promenerande på en flygplats och Heathrow i synnerhet. Förstår inte dom som säger att man rör sig lite när man flyger. Jag kommer alltid upp i ganska många steg. Efter lite shopping tog jag mig mot Senatorloungen (hade inte SAS en lounge på Heatrow förut?) och åt lunch. Det är en bra lounge med bra utbud av mat. Min enda miss var att jag skulle varit tidigare där, missbedömde. Nu fick jag kasta mig i mat. Snodde med mig lite godis till flyget men var aldrig sugen sen.

Boardingen var sådär, man ropade ut och sen var det hela havet stormar. Hade tomt mittensäte. Sov nästan hela resan, tack Alex och Sigges pod som är min bästa godnattsaga.

Just det, dagen efter första natten fick jag ett mail från managern som beklagade mina problem och beskrev deras problem med sitt bokningssystem. Se där! Jag sa till mannen som checkade in mig att de var överbokade men det förnekade han och sa att det var fel på rummet. Det jobbiga med lögner är att man behöver hålla ihop hela kedjan och det lyckas sällan. Mailat tillbaka till managern och sagt att mina poäng är borta men naturligtvis inte hört något.

Jag är ändå nöjd med resan. London är ändå London och bara andas in luften är härligt. Det var varmt sensommarväder och solen sken.
 
Toppen