Senaste nytt

Eurobonus bokning Staralliance.

Mr.C

Medlem
Hej experter.
Gjorde en bokning idag med eurobonuspoäng.
ARN-FRA SK plus.
FRA-ICN OZ C
ICN-KIX OZ C
KIX-BKK TG F
BKK-FRA TG F
FRA-ARN LH C

fick precis mail från SAS att skatter och avgifter är 6191:- SEK. Bara som en summa. Inget speccat vad som är vad. Jag tycker själv det låter mycket. Rimligt?
 

Dr. Miles

Expert
Hej experter.
Gjorde en bokning idag med eurobonuspoäng.
ARN-FRA SK plus.
FRA-ICN OZ C
ICN-KIX OZ C
KIX-BKK TG F
BKK-FRA TG F
FRA-ARN LH C

fick precis mail från SAS att skatter och avgifter är 6191:- SEK. Bara som en summa. Inget speccat vad som är vad. Jag tycker själv det låter mycket. Rimligt?
Jag vill fråga en sak.
Är Osaka din destination?
 

seat56f

Medlem
Låter ungefär som jag hade väntat mig, jag fick betala drygt 5000sek/pers för ARN-BKK-KUL t/r i C. Thais bränsletillägg är rätt rejäla.
 

Dr. Miles

Expert
THAIs bränsletillägg är ganska dyra i premiumkabiner.
Det kostar ca 200 EUR per long haul flight och ca 100 EUR på medium haul flight i premiumkabiner.

Du flyger Osaka-Bangkok-Frankfurt med THAI så bara den biten kostar ca 300 EUR endast för bränsletillägget.
 

Mr.C

Medlem
Jag pratade med supporten nu och det slutade på 6040:-

Tack för hjälpen. Får vi hoppas LH öppnar upp F på ditresan. Kanske blir lite till i avgifter. Men kanske skippar Osaka då och stannar i Korea. Så man slipper något ben där...

Har bara telefon här nu. Orkar inte ita matrix på telefon. Så ingen screndump. Tack igen.
 

Dr. Miles

Expert
Hej experter.
Gjorde en bokning idag med eurobonuspoäng.
ARN-FRA SK plus.
FRA-ICN OZ C
ICN-KIX OZ C
KIX-BKK TG F
BKK-FRA TG F
FRA-ARN LH C

fick precis mail från SAS att skatter och avgifter är 6191:- SEK. Bara som en summa. Inget speccat vad som är vad. Jag tycker själv det låter mycket. Rimligt?
Screenshot20151009_02.png


Kod:
Sweden Passenger Charge (YA)	kr156.00
SK YQ surcharge (YQ)	kr380.00
OZ YQ surcharge (YQ)	kr16.00
South Korea Psc Departure Tax And Contribution To International Poverty Eradication (BP)	kr72.00
OZ YQ surcharge (YQ)	kr1,207.00
German Passenger Service Charge (RA)	kr394.00
Germany Airport Security Charge (DE)	kr77.00
LH YQ surcharge (YQ)	kr464.00
TG YQ surcharge (YQ)	kr2,754.00
Japan Passenger Service Facilities Charge International (SW)	kr188.00
Passenger Security Service Charge (OI)	kr22.00
Subtotal per passenger	kr61,762.00

Lite ca 5.730 SEK men kalkylen är baserad på resa i Business class hela vägen (och SAS Plus).
SAS bränsletillägg 380 SEK ska vara borttagen så det ska vara ca 5.350 SEK.

Det kan dock hända att THAI debiterar ännu högre bränsletillägg på First class flight.
 
Toppen