Senaste nytt

Ny lyxbusslinje i Stockholm

Jacob

Medlem
Helt underbar artikel! Men med tanke på ordvalen är det nog tur att artikeln är datumdaterad. Ändå i grund och botten en lite småkul idé! :)

Den nya kollektivtrafiklagen som nu gällt i tre månader har inte lett till särskillt många nya kommersiella busslinjer. Nu ska det bli ändring på det – nybildade bussbolaget First Class Coach Sweden AB satsar på lyxtrafik mellan exklusiva förorter runt svenska storstäder till strategiska mål i citykärnorna. Först ut är linjen Stocksund-Stureplan med fyra avgångar i vardera riktningen förmiddag respektive eftermiddag/kväll.

– Det vi kan locka med är att vi inte kommer att tillåta barnvagnar eller småbarn på våra bussar. Vi undersöker också möjligheterna att få bort pensionärerna, ingen i vår tilltänkta målgrupp gillar snoriga, skrikiga ungar eller gnälliga gubbar och käringar. Bort med dem alltså.

Ny lyxbusslinje igång! - Res och Trafikforum
 

agehall

Medlem
Nu bor jag inte i någon av de finare orterna, så jag skulle säkert inte få någon busslinje hem till mig ändå, men jag skulle helt klart vara intresserad. Synd att det inte är sant.
 
Toppen