Senaste nytt

[First class] Paris-Bangkok T/R, Qatar Airways, 3.130 EUR inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Qatar Airways First class på Airbus A380.
Det här är året runt deal.

[First class] Paris-Bangkok T/R, Qatar Airways, 3.130 EUR inkl. skatter

CDG-BKK T/R
Flygbolag: Qatar Airways (QR, oneworld)
Kabinklass: First
Bokningsklass: A
Fare basis: AJR7R1RE
Pris: 2.710 EUR + skatter ca 415 EUR och uppåt, totalt från ca 3.130 EUR (ca 29.100 SEK) inkl. skatter
Förköpskrav: 2 dagar
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Stopover: Upp till 5 stopover är tillåtna. En fri och fyra andra mot avgift, 200 USD per stop
  • En fri stopover är tillåten i Asien, Oceanien, Europa eller i Afrika
  • Stopover i Doha är tillåten endast vid hemresan och det kostar 200 USD per stop.
  • Upp till 4 stopover är tillåtna i Asien, Oceanien, Europa eller i Afrika mot avgift, 200 USD per stop
  • En stopover får ej vara längre än 7 dagar
HIP Check: Gäller ej
STPC: Om kortaste möjliga byten i Doha är längre än 8 timmar och under 24 timmar, bjuder Qatar Airways övernattning
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 300 USD
Ändring: Ja, mot 300 USD per gång
Routing: Paris-(QR)-Doha-(QR)-Bangkok

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Qatar Airways First class på Airbus A380
A380 | Qatar Airways

Reserapporter av medlemmar:

Poängintjäning: (uppdaterad: 2015-10-08)
Qatar Airways A klass ger:

Prisexempel:
Screenshot20151008_02.png
 
Last edited:

JoE

Medlem
Tänkte prova detta i vår, men får inte till detta alls, hittar priserna men...

När man ska boka går endast "premium kabiner" att välja och vid T&R kan man välja mellan C lr F men kör man då på multicity för att få till en stopover i Doha så föreslår den endast Business och inte First. Lyckats hitta via ett ställe där man kan välja F och multi men när man trycker search så får man ändå bara upp C....

Undrar om jag är helt förvirrad eller är deras sida så konstig?? Går det inte boka F med multicity på Qatar?
 

johansch

Medlem
Jag tycker (tror) inte det är värt cirka dubbla priset jämfört med en business-class-biljett. Med tanke på hur bra C är på Qatar Airways (på B787/A380 slipper man ju granne om man vill - får sin egen lilla minisvit) känns det som att de inte kan göra det så värst mycket bättre i F.

Och så slipper man CDG och Paris om man köper en vanligt C-biljett från Stockholm...

(Det finns för övrigt massor med F-awards tillgängliga hos Qatar/Oneworld. Ofta finns det bara F när man letar efter C...)
 

JensE

Medlem
Frågade senast idag när FLoungen Al Sawfa ska öppna i Doha. Svaret var åter igen "soon". Maybe next time you come
Personligen tror jag inte under 2015
 

colony

Medlem
Great deal!
Att tänka på är att Hamad Airport i Doha är en hemsk upplevelse där köbildningar ofta uppstår.
Kö till checkin disk. Kö till bagage transfer. Kö till loungen. Med mera.
 
Toppen