Senaste nytt

Borde jag skaffa ett Diners ?

Anfield

Medlem
Är EBG vad är fördelarna att skaffa ett Diners ?

Jag använder nu följande tre kort

AMEX Elite
SAS MC
SHB Platinum

Finns det någon annan fördel än att det är gratis när man är EBG ?
 

Ricci

Medlem
Jag ser inga fördelar med tanke på de kort du har och med SHB Platinum så har du väl P.P och då behöver du inte Diners lounger.
Jag är i samma situation och har idag (faktiskt) sagt upp mitt Diners som jag haft i 18år....
 

Anfield

Medlem
Diners två fördelar, bortsett från Sign-up-bonusen är:
* 20p/100:-
* Loungetillgång: Kortet laddas med 1 fritt besök / 10kkr i spend. Intressant om man reser med allianser där man saknar status.

Men i ditt fall:

Innehåller väl ett Priority Pass? = Loungetillgång.

ger också 20p/100:-

Helt rätt !
 

Anfield

Medlem
Jag ser inga fördelar med tanke på de kort du har och med SHB Platinum så har du väl P.P och då behöver du inte Diners lounger.
Jag är i samma situation och har idag (faktiskt) sagt upp mitt Diners som jag haft i 18år....

Ok tack för info, nej ingen blir ju lyckligare av en massa kort i plånboken, känner också att jag har täckt upp mina behov med de kort jag har.
 

fcx

Medlem
SAS MC kan du klippa. Byt till Coop MC
SHB platinum kan kanske ersättas av Diners (som ju är gratis för EBG)?
 

jumbooze

Medlem
Tidigare hade Diners 3xpoängen kampanjer där det var en anledning att ha det, det var därför jag skaffade det men det verkar man ha slutat med så jag överväger att kapa det.
Hur länge gäller intjänade loungebesök?
 

ulagun

Medlem
Läs även tråden "Helt nytt Dinerskort"
Stor nackdel med är det begränsade antal inköpsställen som det går att användas på jämfört med AMEX och inte minst MC.
I vissa länder tror jag att det inte ens existerar. T.ex vid besök i Kroatien i somras, ingenstans tog de emot Diners.
 

Dr. Miles

Expert
Tidigare hade Diners 3xpoängen kampanjer där det var en anledning att ha det, det var därför jag skaffade det men det verkar man ha slutat med så jag överväger att kapa det.
Hur länge gäller intjänade loungebesök?
Bara till året efter du har tjänat in.

T ex
Om du har spenderat 30.000 SEK i 2015, kan du utnyttja 3 fria loungebesök fram till 2016-DEC-31.
 
A

Aurora

Guest
Eneste grunnen til at jeg har diners er 20p/100kr. Har du et annet kort som gir dette, så ser jeg ikke poenget (jeg kvalifiserer ikke til amex plat pga min lønn).
 
Toppen