Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

MartinH

Medlem
En Hilton Goldförmån som jag inte observerat innan är denna:
  • 2nd Guest stays free3
3 - A second guest stays free in the Member's room on qualifying stays at hotels when there are additional charges for double occupancy. This benefit excludes stays at any hotel when the rate includes additional components (e.g., meals, activities, parking), or specialized rates (e.g. package rates, bed & breakfast rates) that are quoted as a per person or per room charge.

Är det så bra och enkelt att man kan boka ett rum för en person (som ofta är billigare), men vara 2? Får man fortfarande gratis frukost för 2 som Hilton Gold?
 
Är det någon som har provat att boka ett singelrum och tagit med sig en extra gäst? Oftast när jag tittar så är det bara singelrummen som är billigare. Dubbelrummen brukar ha samma pris oavsett om man söker för en eller två personer.
 

ulagun

Medlem
Ja. Gör en notering i fältet för det när du gör bokningen att du vill ha med dig din spouse...
Helt rätt och kan bara tillägga att den frukost som ingår ( i Diamond, vet inte hur det är med Gold) även gäller "second guest". Likaså lounge och som på Hilton CPH gratis tillträdeför bägge till det härliga spaet.
 

ramo

Medlem
Hej
hade en snabb fråga som jag hoppas någon kan besvara. Jag är för närvarande Hhonors silver (snart gold) men även silver medlemmar har rätt till
2nd Guest stays free enligt hemsidan, men det står även att det exkluderar "specialized rates" (e.g. package rates, bed & breakfast rates).
För tillfället så pågår det ju vinter rea med upp till 25%-30%, vet någon om det går bra att boka för 1 person men vi kommer att vara 2. Vad är det värsta som kan hända vid incheckningen, få betala extra överpris?
 
Toppen