Senaste nytt

Uppgradera med Eurobonuspoäng hos annat flygbolag inom Star Alliance

BN1

Medlem
Det verkar vara totalt omöjligt att uppgradera med SAS Eurobonuspoäng hos annat flygbolag inom Star Alliance. Trots att jag vet att det finns uppgraderingsbara platser och att jag har rätt klass att uppgradera från lyckas jag inte. Star Alliance SAUA-system verkar ha många buggar. Trots att man fått "confirmed" osv så går inte uppgraderingen igenom. SAS vägrar hjälpa till och ordna med uppgraderingen manuellt. Någon som har något tips hur man ska lyckas?
 

BN1

Medlem
Hej Canadien. Jag har försökt med Air China och det har varit helt kört. SAS har skyllt på SAUA och/eller Air China.
 

bossefin

Medlem
Jag fick direkt igenom en uppgradering på SAS hemsida från bokningsklass Z till First hos ANA (Narita-New York). Uppgraderingen gjordes ca 6 månader innan flygning.
 

agehall

Medlem
Det verkar vara totalt omöjligt att uppgradera med SAS Eurobonuspoäng hos annat flygbolag inom Star Alliance. Trots att jag vet att det finns uppgraderingsbara platser och att jag har rätt klass att uppgradera från lyckas jag inte. Star Alliance SAUA-system verkar ha många buggar. Trots att man fått "confirmed" osv så går inte uppgraderingen igenom. SAS vägrar hjälpa till och ordna med uppgraderingen manuellt. Någon som har något tips hur man ska lyckas?

Välkommen till Businessclass @BN1 - trevligt att du är här.

Jag har själv använt *A-upgrades med SAS ett par gånger och det är ett mindre h-vete att fylla i hela formuläret. Däremot har det alltid fungerat prickfritt när jag gjort det korrekt och det funnits plats.

Min fråga är, har du kontrollerat att det finns platser tillgängliga för uppgradering de datum du ska resa? Vilket datum gäller det och vilken flight?


Tack för tips men tråden är lång och det blir därför svårt att hitta de konkreta tips jag vill ha. Dessutom har den några år på nacken.

Att tråden har några år på nacken behöver inte vara dåligt. Det är snarare ett tecken på att det inte hänt så mycket på den här fronten utan att det fungerar ungefär så som tidigare...
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Toppen