Senaste nytt

God morgon från Toulouse!

Jacob

Medlem
Bonjour och god morgon från södra Frankrike och ett vackert men lite småkyligt Toulouse.

Hörde ett rykte om att något nordiskt flygbolag skulle få leverans av ett nytt flygplan idag, och dessutom flyga hem det till Norden under eftermiddagen.

Vilken kul slump att jag är här, och dessutom har en ledig dag. :) Kanske ska ta och åka ut till Blagnac för att se vad som händer och kolla om jag kan få hänga med… ;)
 

Jacob

Medlem
Då är jag incheckad på Airbus Delivery Center på Blagnac. Femte besöket i Toulouse och det är alltid lika kul, Airbus är alltid superproffsiga när det kommer till events.

13.00 går flyget från Toulouse till Helsingfors och det är en officiell schemalagd flygning. AY 350 heter flygningen. :)
 

Jacob

Medlem
Nu har jag varit ombord på flygplanet och testat nya businesstolen. Precis som förväntat är det begränsat med utrymme för fötterna när stolen är fälld. Jag hade gärna sett några fler cm, i synnerhet för passagerare som är lite längre.

I övrigt är det ett väldigt snyggt och fräscht flygplan. Finsk minimalism. Mood lighting-effekterna i taket under ombordstigning och avstigning är i blått och vitt, för att simulera moln och himmel, samt förstås de finska färgerna.
 
Nu har jag varit ombord på flygplanet och testat nya businesstolen. Precis som förväntat är det begränsat med utrymme för fötterna när stolen är fälld. Jag hade gärna sett några fler cm, i synnerhet för passagerare som är lite längre.

I övrigt är det ett väldigt snyggt och fräscht flygplan. Finsk minimalism. Mood lighting-effekterna i taket under ombordstigning och avstigning är i blått och vitt, för att simulera moln och himmel, samt förstås de finska färgerna.
Hur anser du att den står sig gentemot SAS nya? Bättre, sämre eller rent av likvärdig?
 
Toppen