Senaste nytt

Registrera resa som gjorts innan medlemskap startas? (Aegean)

conman

Ny medlem
Efter tips på denna kanon-sajt tänkte jag registrera Aegean p.g.a. att jag vill snabbt upp i status.

Har gjort några star alliance resor varav bl.a. Asien t/r i business men inte reggat dom ännu(*)

Så jag undrar - finns någon chans att regga dessa på Aegean om jag tecknar nytt medlemskap nu? (Alltså de ligger bakåt i tiden). Det låter långsökt men reglerna som bolagen har är ju lite konstiga ibland, och de vill ju gärna "få in folk". Går de med på sådant?

(*)Jag har alltså SAS EB sedan tidigare så jag vet att jag kan regga där i efterhand. Men det medlemskapet har legat i träda ett tag eftersom jag inte rest mycket på länge, så jag har inga höga poäng kvar.

Vad tror ni erfarna?
 

conman

Ny medlem
Ja man kan flytta frågan till Aegean-tråden förstås... men frågan om detta tillåts normalt är egentligen generell för alla bolag
 

Dr. Miles

Expert
Du kan oftast inte efterregistrera partnerflygbolags flygningar som gjorts före registrering av medlemskap.
 

seat56f

Medlem
EB tillåter 30 dagar:

2.5 Travel and activities that took place more than six months ago cannot be retroactively registered. New members can register points retroactively for travel or activities that took place up to 30 days before the membership commenced. Retroactive registration can take place only when accompanied by valid documentation. Valid documentation is:
− Copy of flight ticket or travel itinerary if travelling by e-ticket. Ticket number, flight number, booking class, date to-from and ticketed name must be visible.
− Hotel or car rental invoice.
Documentation sent to SAS will, after the case has been closed, be stored for a maximum period of one month and will then be destroyed.

Jag orkar inte grotta på Aegeans hemsida, men inte omöjligt att de har något liknande så värt att kolla.
 

Gnopps

Medlem
Många program tillåter registrering av flyg som gjorts kort innan man blev medlem, men Aegean verkar vara extra generösa. Jag undrar om det här verkligen stämmer:

However, new Members shall have the right to retroactively have flight Miles credited to their Account for a period up to six (6) months prior to their registration, provided they send the required documents (ticket coupons, boarding passes etc.) to the Miles&Bonus department in support of their claim​

Aegean Airlines | Terms & Conditions
 

conman

Ny medlem
Fantastiskt om det stämmer. Det står inget uttryckligen om att det måste vara Aegeans egna flygningar heller men vi får se.

Jag har en nyligen utförd LH C-klass resa T/R Asien och en kortare i Europa som ingen av dem är reggade ännu så det blir en bra grundplåt om det funkar. :)

Eloge till Gnopps för att du orkade kolla och peka mig till rätt ställe.

Aegean verkar vara extra generösa. Jag undrar om det här verkligen stämmer:

Det lär vi få reda på snart, jag provar och rapporterar senare men det kommer ju ta lite tid... Tar de inte emot poängen så åker de in på mitt gamla SAS EB.
 

Gnopps

Medlem
Låt oss få veta hur det går, ska bli spännande. Tror inte det finns många program som erbjuder mer än en månad i tillgodotid.
 
Toppen