Senaste nytt

Bra deal? Stockholm-Mauritius

Teddulin

Medlem
Nu blev det visst nåt strul. Men sökningen på Matrix var: 2 pers ARN-MRU 8/12-21/12; Premium Economy. 31376 kr för 2 pers. Visar AF First både på vägen ner och tillbaka.
 

Paby

Medlem
Nu blev det visst nåt strul. Men sökningen på Matrix var: 2 pers ARN-MRU 8/12-21/12; Premium Economy. 31376 kr för 2 pers. Visar AF First både på vägen ner och tillbaka.

Nice catch! :) Ser ut som något har lagts in fel i bokningssystemen av Air Mauritius på flighterna dom gör codeshare AF, för där säljer dom platserna i First bokningsklass A. Om man kollar motsvarande "riktiga" AF-flighter så säljs platser till samma priser där i Premium Economy.

Frågan är om det går att hitta en resebyrå som kan ställa ut dom där priserna. Om det gör det så lär en bokning sluta i ännu ett tillfälle när ett flygbolag väljer att bryta ingångna köpavtal.
 

Teddulin

Medlem
Ja det verkade ju en aning för bra för att vara sant :( Hade inte tvekat att boka annars. Jag får spana vidare. Tack för inlägget!
 

Alf

Medlem
Jag hittade samma i november. Går dessa att köpa så skall jag klart boka två platser. Håll oss gärna informerade om det skulle funka.
 

Paby

Medlem
Man får upp priserna i bokningsdialogen på Mr Jet och så långt man kan komma utan att skicka iväg kreditkortsnumret är det ingenting som slår stopp så de kan gå att biljettera där. Frågan är bara vad som händer sen...
 

Malu

Medlem
Tyvärr så ligger det nog en hund begraven här. ALACSER heter biljetten och bokas i A - men det ser ändå ut att vara i en Premium-economykabin på AF, i en klass som de kallar "Alizé". Jag är inte expert på vad det är för produkt, men här är en länk till AF:

Premium economy Class - Alizé - Comfort - Air France airline

Frågan är om inte ITA och MrJet helt enkelt tolkar A som First, trots att det i slutänden blir annan seating.
 

Gnopps

Medlem
Som tidigare sagts är det bokningssystemen som tolkar bokningsklassen på fel sätt. Systemen tror att A motsvarar förstaklass när det på Air France står för deras premium ekonomi.

Visst borde resebyråerna fixa detta, annars blir det riktigt snopet vid incheck.
 

Dr. Miles

Expert
Problemet nu för tiden är att resebyrån kan inte utfärda biljetten själv utan flygbolaget som gör det.

T ex du ser biljett som First class på Mr Jet, men på e-ticket från Air France säger att det är Premium Economy och det som gäller slutligen.

Det var liknande fall angående en medlem som sökte biljett mellan Köpenhamn och Hong Kong och Mr Jet visade att Hainan Airlines Business class biljett var ca 6.400 SEK inkl. skatter.

Jag skulle inte boka dessa biljetter om man inte ville ha bråk med resebyrån avsiktligt.
 

Paby

Medlem
Aha, så AF är undantaget som bekräftar regeln när det gäller att välja bokstäver för bokningsklasser, det förklarar saken. Man lär sig nåt nytt varje dag! :)
 
Toppen