Senaste nytt

Riktigt dåligt att Euro Bonus Diamond poäng försvinner

JC/Singapore

Ny medlem
Hade bokat en uppgradering (TG) Sthlm-SG med mina EBD pinnar (60k). Var tvungen att boka om hemresan till Singapore, då visar det sig att dessa pinnar försvinner och jag måste betala en gång till. Är det så illa ?
 

jumbooze

Medlem
Hej och välkommen hit!
Det känns som du tappar bort mig lite här och då brukar jag normalt vara skyldig till att skriva många förkortningar. EBD = Eurobonus Diamond? Eller Eurobonuspoäng där pinnar = poäng?
Så för att guida dig behöver du nog förtydliga dig lite eller menar du att du har använt eurobonuspoäng till att uppgradera en Thai biljett och du nu behöver ändra biljetten?

För om så är fallet har du villkoren här:
Book confirmed upgrade awards on Star Alliance carriers - SAS

  • Changes cannot be performed online, member must contact each operating airlines call centre.
  • Changes of a confirmed upgrade, without loosing expired points, can only be done to another flight with the same airline/date/routing (same airport codes).
  • For changes to another airline/date/routing, a cancellation must be performed and a new reservation must be made.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Välkommen till Businessclass @JC/Singapore.

Det här med att ändra på flighter man uppgraderat är alltid vanskligt. Själv har jag lyckats undvika det genom alla år och jag är väldigt glad över det för det verkar vara struligt.

Enligt reglerna som @jumbooze postade en kopia av så måste du i ditt fall avboka din uppgradering och sedan boka den igen. Som jag tolkar reglerna ska du kontakta Thai för att göra detta. Det är dock högst oklart ifall du får tillbaka dina poäng eller inte, men man kan ju tycka att du borde få det. Vill du vara lite mer säker kan det nog vara bra att först kontakta SAS kundtjänst och höra vad de säger, för det här hör inte till vanligheterna här på forumet.
 
Toppen