Senaste nytt

Mat för barn i Qatar affärsklass

John Mack

Medlem
Vi är 2 barnfamiljer som flyger till Kapstaden i november. Vid en tidigare flight så valde vi ingen speciell mat till barnen men nu funderar jag på att välja "child meal". Jag läste dock någonstans att det är ganska dålig mat från ekonomi. Någon som har koll på detta?
 

trekker

Medlem
Vi är 2 barnfamiljer som flyger till Kapstaden i november. Vid en tidigare flight så valde vi ingen speciell mat till barnen men nu funderar jag på att välja "child meal". Jag läste dock någonstans att det är ganska dålig mat från ekonomi. Någon som har koll på detta?
Nu har jag aldrig flygit Qatar men rent generellt ar mat for barn alltid dalig eller samre an vuxen mat. Sa valj en vanlig maltid och hoppas pa det basta.
 

Windhand

Medlem
Bestil fra voksenmenyer. Når vi bestilte childmeal for våre fire barn i desember 2012 fikk de turistklassematen. Erfaringsmessig vil det alltid være noe som barna liker i voksenmenyen.
 

flying

Medlem
Vi flog Qatar for nagra veckor sedan och hade inte bestallt speciell mat till var tvaaring. Maten fran ordinarie menyn passade inte alls honom. Som sa manga ganger forut nar vi flugit, gick det utmarkt att fa lite ris alt pasta med nagot enkelt tillbehor. Dessutom sa brukar vi “fjaska” lite extra nar vi flyger langt och tillata mer glass an vanligt (gar tydligen ata sig matt pa det ocksa).
Lite beroede pa hur gamla och “krasna” era barn ar, sa skulle jag nog forsoka med ordinarie meny. For att eventuellt kompletera med egna tillval!
 

LarsCph

Medlem
Vi prøvede childmeal i sommers fra CPH til DOH - se her Qatar Airways - Hvad serveres hvis man bestiller "child meal" på business class? | BusinessClass.dk forum | 350 000 indlæg om rejser

Det var absolut lavere kvalitet/standard end voksen servering - og ingen valg af hovedret. Som du kan se på billedet var maden heller ikke pakket ud/serveret - og anrettet i kedelig plastic. Discount juice og en kold bolle hører ingen steder hjemme når de nu serverer friskpresset juice og frisklunet brød til voksen menuen - er min mening.

På hjemturen fik vores datter almindeligt meal og det fungerede super fint. Udvalget er ret varieret så det er ret sikkert at der findes noget børnene kan lide. Vær opmærksom på at Qatar Airways har en ganske fin "non alcoholic bubbly" - den gik rent ind hos vores datter som syntes det var kæmpe fint at kunne få champagne "ligesom mor og far".

God tur - det er helt fantastisk dejligt at rejse med børn på business class!
 
Toppen