Senaste nytt

Uppgradering United?

edgeman

Medlem
Hallo allsmäktiga forum!

Ska göra EWR - LAX ToR med United om ca. en vecka och tänkte i min enfald att det bara skulle vara att lägga in önskemål om att uppgradera med poäng som på SAS men efter envist googlande, forumläsande och dylikt inser jag nu att det enbart går att uppgradera om man har vissa bokningsklasser. Som jag såklart inte har.
Är det helt kört? Kan man ta fram hundögonen? Byta bokningsklass till en giltig?
 

agehall

Medlem
Ja, tyvärr är det nog rätt kört. Du kan ju kolla med United ifall du kan köpa upp dig, men troligen är det rätt dyrt att köpa upp dig till de bokningsklasser du behöver.

Det jag skulle göra, är att se till att checka in tidigt (och på flygplatsen!). Det är rätt vanligt att de då erbjuder uppgraderingar till förstaklass för vettiga pengar om det finns platser kvar.
 
Nja, nu är vi inte helt eniga igen. När jag flög United i somras på billigaste billiga så erbjöds uppgradering i appen för cirkus $150 vid incheck, så håll utkik där!
 
5b931f91812397890b61e82b4934bc02.jpg

Ett exempel, inte för att överbevisa, bara för att visa er som inte upptäckt Unitedappen ännu. Från FRA till EWR imorn. Economy fullt och Business har gott om plats och inga på standby. Chansen att bli erbjuden en billig uppgradering vid incheck är stor. Nu ska jag ju inte med den här flighten så nu kan jag inte visa hur det ser ut då.
 

robfro

Medlem
Ja, tyvärr är det nog rätt kört. Du kan ju kolla med United ifall du kan köpa upp dig, men troligen är det rätt dyrt att köpa upp dig till de bokningsklasser du behöver.

Det jag skulle göra, är att se till att checka in tidigt (och på flygplatsen!). Det är rätt vanligt att de då erbjuder uppgraderingar till förstaklass för vettiga pengar om det finns platser kvar.

Hur kommer det sig att det är bättre att checka in på flygplatsen? Eller menar du att man då fysiskt går till incheckningsdisken och kan ta det där och då? :)
 

agehall

Medlem
För en inrikes eller internationell (transatlantisk) flight?

Exemplet var iaf för en domestic flight. Jag har själv aldrig försökt på internationella flighter men jag har köpt ett par domestic.

Hur kommer det sig att det är bättre att checka in på flygplatsen? Eller menar du att man då fysiskt går till incheckningsdisken och kan ta det där och då? :)

Eftersom United bevisligen har bättre IT än de flesta bolag, så verkar det gå utmärkt att checka in online eller i appen och få erbjudanden om uppgraderingar. Själv går jag alltid till en disk för att hämta boardingkort etc eftersom det ger mig ytterligare en chans att se ifall man kan få en uppgradering när man behöver det. Ibland kan agenterna göra mer än automaterna...
 
Toppen