Senaste nytt

Best Western International tar över det svenska BWR-programmet

olo

Medlem
Från 1 januari 2016 tar Best Western International över administrationen av det svenska (de skandinaviska?) Best Western Rewards programmet. Samtidigt införs en nya nivå "Diamond Select".

Förändringarna verkar vara:
1. Ny nivå, med upp till 50% poängbonus
2. Poäng förfaller aldrig (idag bara USA/Canada)
3. Samma förmåner över hela världen
4. Gränsen för Gold (första nivån över Blue) höjs till 7 stays/10 nights (från 5 stay/10 nights)
5. Utöver stays/nights går det även att kvalificera sig på poäng.

Öppen fråga är om (3.) innebär att restaurang-vouchern försvinner, vilket inte är en global förmån.

BW-2016.png
 

JeanHell

Medlem
Om Vouchern försvinner och om inte ens Diamond Elite innefattar fri frukost så kommer jag nog snabbt halka ner till Blur från Diamond
 

Erik M

Medlem
Jag är nybliven Diamond Elite (blir väl Diamond Select). Nån som har erfarenhet av mottagandet på Diamond Elite-nivå?

I mailet bad de om mailadress, men när man tryckte på länken (i smartphone) kom man inte till en sida där man kunde fylla i några uppgifter. Och de har ju uppenbarligen min mailadress.
 

SK

Medlem
Om Vouchern försvinner och om inte ens Diamond Elite innefattar fri frukost så kommer jag nog snabbt halka ner till Blur från Diamond

Det enda som håller mig kvar hos Best Western förutom hyffsade priser är vouchern. Försvinner den så försvinner jag som kund. De kommer säkert spara en del på administration genom att slå ihop med international men de som driver hotellen kommer säkert märka av mindre kunder och i längden hoppa av bw....

International har aldrig haft vouchern så det är klart den försvinner!
 

JeanHell

Medlem
Mmmm som sagt vouchern är nog bye-bye med största sannolikhet och då även jag, även om jag absolut inte var en stor kund tidigare heller
 

FF#1

Medlem
Kan nog inte bli sämre än det är i dag... förmodligen inte bättre heller.
Håller med, var diamond i nästan tre år, saknar det inte speciellt mycket. Obefintlig recognition... tveksamma förmåner och ett närmast arrogant bemötande på flera hotel. I vissa fall klart sämre än utan status. Oftast kommer jag till hotellet för sent för att äta middag eller så har jag redan en middag på g med kund eller leverantör så jag tror att jag har utnyttjat 1 st kupong Tog alltid poäng istället, som man aldrig får utan att maila och i detalj redogöra för sina vistelser.

Nu var jag kanske onödigt negativ, men det är mest till programmet, hotellen är ibland prisvärda och motsvarar de lågt ställda förväntningarna.
 

hanson

Medlem
Känns jättekonstigt att det bara är poängintjäning som skiljer Platinum och Diamond Elite. Jämför 15 resp. 50 nätter eller 10 resp. 40 vistelser!
 

Homer

Medlem
På mitt konto finns nu 2 poster daterade 27/12

Removal Of Old Program Balance
Issuance Of Non-Expiring Points Under Global Program
 
Toppen