Senaste nytt

SAS till Las Palmas fra Oslo,

ulagun

Medlem
Över 30 år sedan vi sist besökte Kanarieöarna , så när jag äntligen lyckades boka LPA i pågående bonuskampanj så slog vi till OSL-LPA i Go.
Har förbeställt "mat" och som Diamond ska jag väl få gratis fika även i GO!?
Ser med road spänning fram mot denna flygning.

Ni i BC som utsatt er för motsvarande reguljär flygningar till charterdestinationer hur är det jämfört med t.ex CPH-HEL i plus en onsdagskväll?
Vad kan vi förvänta oss.
Är allt hurtigt och "grejt" eller är det ett bottenlöst charterträsk med överförfriskade svettdoftande människor som det första de gör fäller ned sätet framför en och är allmänt störiga?

Yes, jag har mina fördomar, men jag trivs med dem!
 

fcx

Medlem
Upplevelsen beror helt på crew. En av mina bästa resor med SAS har varit till just LPA.

Upplever att medpassagerarna varit helt Ok. De som främst "tänker på procenten" flyger inte reguljärflyg till dessa destinationer.

Dock är det en lång flight, packa mellanmål...
 

Agö

Medlem
Förbered dig mentalt. Risken för fullsatt är stor. Risken för överförfriskade medpassagerare än större. Applåder vid landning - absolut. Säte som fälls ned framför dig där du sitter med en sexmånaders baby - jo men visst.

Jag hade en Spanientripp i Plus för några veckor sedan nu (och har gjort alldeles för många sådana till Spanien under senare år). Har delat med mig av mina erfarenheter i länkad tråd. Jag delar inte @fcx uppfattning - detta må vara reguljärflyg men det är ju inte direkt SK400-folket man delar kabin med. Det sägs ju att anledningen till att SAS skulle införa en begränsning av fri dryck var just att folk söp sig dyngraka till men för crew och pax.

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus | Sida 35 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Agö

Medlem
Jo, och jag glömde en annan intressant upplevelse på denna typ av lite längre resor. Toalettkön. Nu reser väl du i Go men i Plus blev det märkligt stökigt när sex-sju personer konstant köade till den främre toaletten trots crews uppmaning att påbörja kön efter rad 5 (Plus sträckte sig till rad 5). Folk har också en förkärlek för att sträcka på benen (vilket jag i viss mån kan förstå kan behövas på flighter som är längre än 3h) men det skapar ju inte direkt lugn och ro.

Njut nu!
 
Toppen