Senaste nytt

Lufthansa har påbörjat sin nya restaurangservice i business class

Jacob

Medlem
Det har tagit sin tid av tester, det är över ett år sedan de första testerna gjordes av det nya servicekonceptet i business class som innebär att servicen blir mer personanpassad och att brickorna till måltidsserveringarna försvinner, men i juni och juli gjordes de första introduktionsflygningarna och den 1 augusti skedde den formella starten. Rent praktiskt…
 

tågnörd

Medlem
Ursäkta för helt off-topic, men snubben på bilden ser ju så jäkla glad ut :) Inte så där reklamglad som en del ser ut i reklam, utan genuint överlycklig över sin Warsteiner(?). Jag tänker mig att han sitter på väg hem efter några dagars förhandlingar och tänker "ääääntligen ledigt!!", får sin öl och livet kan inte bli bättre än så här, utom möjligen när han kommit hem och får krama om fru och barn.
 

fcx

Medlem
Ursäkta för helt off-topic, men snubben på bilden ser ju så jäkla glad ut :) Inte så där reklamglad som en del ser ut i reklam, utan genuint överlycklig över sin Warsteiner(?). Jag tänker mig att han sitter på väg hem efter några dagars förhandlingar och tänker "ääääntligen ledigt!!", får sin öl och livet kan inte bli bättre än så här, utom möjligen när han kommit hem och får krama om fru och barn.

Haha, jag tänkte precis tvärt om. Tycker det ser ut som att han säger ungefär "wtf, what is this s*it?"
 
F

FCT

Guest
Flög Business med LH från Seattle i förra veckan, ingen imponerande mat alls, men det var bra service i alla fall.

/g
Du fick traditionell service eftersom utrullning till SEA inte startat ännu.

Ska prova den nya restaurangservicen i veckan, ska bli spännande!
Någon som redan testat den?
 

Canadien

Medlem
Provade A380 förra veckan och är nöjd med servicen även om veteölen tog slut ca 5h in i flygningen. Trevligt att slippa brickan.
Bilden visar andra serveringen som var en Oktoberfestkomposition. IMG_0101.JPG
 
F

FCT

Guest
Salt och peppar i påse för main meal? Jösses.

Har också det, min poäng är att det inte är så fint.
 
F

FCT

Guest
Detta var 2:nd serving. (Veteölen slut, så Warsteiner i glaset). Till main meal fick man engångsströare för salt o peppar
Ja exakt, man får det bara till första serveringen men inte andra... trodde de skulle förbättra detta med nya restaurangservicen men tydligen icke... :(
 
Toppen