Senaste nytt

Mandarin Oriental Tokyo

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Ska till Tokyo i dec i år.
Förra ggn jag var i Tokyo körde jag/vi Four Seasons.
Denna gång är jag lite nyfiken på att testa Mandarin Oriental.
Jag testade deras matsal förra ggn men skulle vara nice och testa deras rum.
Är det någon som testat hotellet i Tokyo?


Tack på förhand!

Magnus
 
  • Gilla
Reactions: Gus

HON-II

Medlem
Det är ett mycket bra hotell med bra service och fina rum. Som väldigt många andra nya hotell i Tokyo är hotellet i toppen av en kontors-skyskrapa med jättefina vyer. Om Du har tur och det är klart väder (sällsynt) kan Du se Fujii-berget vid horisonten, men det kanske Du redan har gjort, om Du var i någon av restaurangerna. Hotellet ligger i Nihonbashi, så Fujii-berget ligger i nästan direkt västlig riktning. Mandarin-sviterna är att rekommendera med stora förnster och bra utrymme för att arbeta och representera. Min favorit i Tokyo är emellertid Peninsula med väldigt fint designade rum med många små och trevliga high-tech detaljer och utsikt mot kejserliga palatsparken.
 

Bonden

Medlem
Jag sitter också och tittar på det hotellet, riktigt coolt med 3 Michelin krogar på samma hotell.

Tips: Founderscard ger väldigt bra rabatter där, du betalar 42000 JPY istället för 70000 JPY.
 

Magnus_K

Medlem
@HON-II
Har tittat på Penninsula och det har bättre priser än MO men blir kluven :)
Jag har varit på MO och gillar deras resturanger som sagt och stilen på hotellet är helt klart i min smak.
Sedan har jag genom ett annat forum fri uppgradering av rum.
Men helt klart är Penninsula också en spelare här.
 

HON-II

Medlem
@Magnus K
MO är absolut ett bra val och Peninsula har inte samma urval av restauranger som MO. Det kan däremot vara värt att göra jämförelsen med Peninsula vid ett annat tillfälle.
 
Toppen