Senaste nytt

Söker: 4 biljetter Umeå-Auckland juli-augusti 2016 till lågt pris

ESOW

Medlem
Har fått förmånen att hjälpa svägerskan med familj att leta prisvärda flygbiljetter till Nya Zeeland för att de för första gången ska hälsa på sonen som emigrerat dit. Jag har sökt på ITA Matrix och andra resesajter och hittat biljetter för 10592 SEK som lägst och är nu nyfiken på om det går att komma undan med mindre än så. Jag har försökt få med kriterierna i mallen nedan, men fråga bara om något är oklart.
De vill vara borta ca en månad och bor i Umeå, men skulle kunna åka till Arlanda med bil/tåg om det visar sig att biljetter från Arlanda blir betydligt billigare än att åka från Umeå.


Varifrån vill du börja din resa? Umeå (alternativt Arlanda om priset kan motivera alternativ transport till Arlanda)

Var är din destination? Auckland NZ

När vill/behöver du resa ut? 22 juli

När vill/behöver du komma hem? Vara hemma senast 25 augusti

Hur länge vill du vara borta? Flexibel, ca en månad. +- 3 dagar på utresedatumet. -3 dag på hemresan om priset är tillräckligt lågt.

Hur många personer som skall resa? 4 personer, alla är vuxna.

I vilken kabinklass? Oviktigt, lågt pris styr.

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oviktigt, priset styr.

Vad är din budget? Max 10500 SEK/person

Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris, max 2 stopp, restid kortare än 45 timmar

Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Har hittat biljetter på ITA Matrix för 14066 SEK.
Exempel:


SAS/Air China

UME 24 jul kl 16.25 - ARN 24 jul kl 17.25
ARN 24 jul kl 19.10 - PEK 25 jul kl 09.40
PEK 26 jul kl 00.40 – AKL 26 jul kl 17.10 restid 38.45 h


AKL 23 aug kl 19.00 – PEK 24 aug kl 04.30
PEK 24 aug kl 13.50 – ARN 24 aug kl 17.20
ARN 24 aug kl 18.40 – UME 24 aug kl 19.40 restid 34.40 h


pris för 4 pers 56264 SEK (14066 SEK i snittpris/biljett)

Hittade motsvarande biljetter på ReseCentrumGruppen (sökte på Flygresor.se) gällande datumen avresa 22 juli och hemresa 25 augusti där biljetterna kostade 10592 kr.

Tacksam för alla tips!
 

Dr. Miles

Expert
Här är sökningsresultat enligt ditt önskemål.

Vad är en bot? - KAYAK

Priserna är från ca 10.600 SEK inkl. skatter per person (dock på några skumma resebyråer som debiterar extra avgift för betalning med kreditkort)

Med tanke på att din avreseort är Umeå, svårt att tro att det kan bli avsevärt billigare.
 

ESOW

Medlem
Här är sökningsresultat enligt ditt önskemål.

Vad är en bot? - KAYAK

Priserna är från ca 10.600 SEK inkl. skatter per person (dock på några skumma resebyråer som debiterar extra avgift för betalning med kreditkort)

Med tanke på att din avreseort är Umeå, svårt att tro att det kan bli avsevärt billigare.

Tack för sökningen @Dr. Miles. Gjorde en egen sökning på Kayak från Arlanda och det blir "bara" 3516 kr billigare att flyga från Arlanda, så det känns som om det helt klart kan vara värt att komma hela vägen hem med flyg i st f att ägna sju-åtta timmar med jetlag i bil om inte diffen är betydligt större.
 

palmen

Moderator
Det är under lågsäsong i Australien så borde finnas "bra" priser. Själv tycker jag att priser runt 10.000 är bra för att ta sig till Nya Zeeland.
För massa år sedan använde jag alltid MyTravel för mina resor till Australien, de har ibland special priser dit och kan kanske ha tillgång till priser som man normalt sätt inte ser på andra sidor. Kan vara värt att kontakta dom och se vad de kan få fram i prisväg.
 

Robin_L

Medlem
Finns för ca 6000 kr om du kan tänka dig att boka en open jaw och avsluta resan i London. Sedan bokar du en separat biljett till Umeå, så säg 7000 kr totalt. Finns i stort sett alla datum. Exemplet nedan gäller 22 juli till 25 augusti.

Skärmavbild 2015-09-30 kl. 23.20.31.png
 

ESOW

Medlem
Finns för ca 6000 kr om du kan tänka dig att boka en open jaw och avsluta resan i London. Sedan bokar du en separat biljett till Umeå, så säg 7000 kr totalt. Finns i stort sett alla datum. Exemplet nedan gäller 22 juli till 25 augusti.

Visa bifogad bild 41946

Intressant! Tack @Robin_L för tipset. Hur gör jag för att söka på open jaw-resor och t ex boka den du visar här. Vilket bolag/site är den hittat på? Jag antar att det finns instruktioner här på forumet någonstans, det verkar ju vara en outsinlig källa av kunskap:)
 

ESOW

Medlem
Det är under lågsäsong i Australien så borde finnas "bra" priser. Själv tycker jag att priser runt 10.000 är bra för att ta sig till Nya Zeeland.
För massa år sedan använde jag alltid MyTravel för mina resor till Australien, de har ibland special priser dit och kan kanske ha tillgång till priser som man normalt sätt inte ser på andra sidor. Kan vara värt att kontakta dom och se vad de kan få fram i prisväg.
MyTravel ska jag kika på, @palmen, tack för tips!
 

Erik M

Medlem
Tack för sökningen @Dr. Miles. Gjorde en egen sökning på Kayak från Arlanda och det blir "bara" 3516 kr billigare att flyga från Arlanda, så det känns som om det helt klart kan vara värt att komma hela vägen hem med flyg i st f att ägna sju-åtta timmar med jetlag i bil om inte diffen är betydligt större.

Jag har aldrig flugit så dyrt mellan ARN och UME. Den sträckan kanske blir dyrare när det köps i samband med den övriga resan, men isf är det ju bara att du köper UME-ARN separat.

Bokade nyligen tre resor till UME. Inte ens på bra tider vid jul kom jag upp i 2000. Kolla malmoaviation.se/icahelg
Normalt betalar jag mindre än 1500 till UME t o r.
 
Toppen