Senaste nytt

50 best bars

nilsson

Medlem
Som ett komplement till 50 best restaurants så finns även worlds50bestbars . Jag har inte känt till den så länge, så jag har inte lyckats pricka av speciellt många än, men alla har hittills varit bra val.

Från 2014 års lista
1. Artesian
2. The Dead Rabbit
8. American bar
24. Hemingway bar

Jag tycker plats 1 och 2 på ett bra sätt representerar de två olika sinnebilder man har för vad en bra bar ska vara. Artesian, belägen i hotellet The Langham i London, är high end och avslappnad glamor, där servitriserna ställer ned smårätter från angränsande, och utmärkta, Roux at The Landau. The Dead Rabbit är en trång avlång lokal där så många som möjligt trängs, alla pratar med alla (om samma saker, alla jobbar på wall street) och stämningen är hög.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Griffin

Medlem
Nummer sju på listan, Baxters Inn i Sydney testade jag så sent som i somras, en riktig höjdare. Ligger på en bakgata i standens centrala delar, och hade mitt sällskap inte haft lokal förankring hade jag aldrig hittat dit. Svårslaget utbud av whiskey och wiskeybaserade drinkar, snabb och kunnig service. Jag var där en lördagskväll, och stämningen var minst sagt toppad. Ett besök på Baxters Inn om ni har vägen förbi Sydney är ett måste!
 
Toppen