Senaste nytt

Eurobonus-poeng eller cash, envägs inrikes resa i USA med United?

Andreaszan

Medlem
Hei!

Hur kan jag ta reda på hur många Eurobonus-poeng en enkelt resa i C med United från Las Vegas til New York kostar meg? Cash-priset er USD 486,- och gärna jämföra med poeng-kostnad innan jag bokar.
 
F

FCT

Guest
60% av en tur och retur. Kolla tabellen på SAS.se Nordamerika - Nordamerika.
Har du M&M miles så är det att föredra då de har US domestic awards som är väldigt prisvärda.
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att det är att föredra att boka med poäng i det läget. Många program, inklusive SAS Eurobonus har ganska fördelaktiga priser för awards inom USA/Nordamerika.
 

fcx

Medlem
50.000 poeng i C, det låter som er bra deal for en 5 timmers flight.

Takk snälla! Vet ikke hur jag hadde klarat meg utan er!

50 000 är tur- och retur. Enkel kostar 60 % av det, dvs 30 000 poäng. United har inte alltid så bra tillgänglighet, så boka så snabbt som möjligt.
 

Andreaszan

Medlem
Sitter med SAS Eurobonus på luren nu. Det finnes enbart economy-billetter på rutten den 17. Nov enligt dom. Men massor av lediga awardbilletter i C enligt United.com. Hur agerar jag på dette? Hang up and...osv?
 

agehall

Medlem
Sitter med SAS Eurobonus på luren nu. Det finnes enbart economy-billetter på rutten den 17. Nov enligt dom. Men massor av lediga awardbilletter i C enligt United.com. Hur agerar jag på dette? Hang up and...osv?

Jag ser INGA awards i Business för LAX-NYC den 17e november. Däremot finns det awards i F, så problemet är troligen att det är en tvåklass-konfig på sträckan och att det inte finns någon business-kabin.

Edit: Det verkar dock som att du hade fel i ditt ursprungliga inlägg - det finns betydligt billigare flighter än $400+. Jag ser flighter för $149 den dagen. Kanske inte bästa tiderna, men det finns gott om flighter för lite mer pengar, dock fortfarande under $200.
 

Andreaszan

Medlem
Jag ser INGA awards i Business för LAX-NYC den 17e november. Däremot finns det awards i F, så problemet är troligen att det är en tvåklass-konfig på sträckan och att det inte finns någon business-kabin.

Det var LAS-NYC jag søkte, ser du samma der? Kan det varit så at SAS inte kollade First när jeg bad om C? Hun svarade "jag ser enbart platser i ekonomi" så jeg tror ikke det...
 
Toppen