Senaste nytt

Elite - Stora Hotellet i Jönköping

S

SPG1

Guest
Bodde en natt (torsdags) på väg upp till tokholm för midsommarfirande.
Blev väldigt positivt överaskad. Tjejjen/damen i receptionen tog emot mig (och min fam) på ett väldigt proffsigt men samtidigt avslappnat sätt.
Hon sken upp extra när jag visade EBD kortet - " - Kul att ha resvana personer på hotellet" sade hon :)
Fick en 100 kr voucher som snabbt byttes mot en rökig på intilliggande Bishop Arms.
Hade bokat familjerum men blev uppgraderad till Juniorsvit "- rum med panoramafönster med fantastisk utsikt över Vättern alternativt härliga hörnrum med utsikt mot kanalen och staden. De har modern- eller gustaviansk inredning."
Frukosten var superbra med mycket lokalt - allt från bröd till kallskuret. Zoegas kaffe - en med Intenzo och en med Mollbergs. Tar man 50/50 på det så får man i mitt tycke världens godaste frukostkaffe.
Middag på kvällen ute på piren som ligger typ över gatan. Lite turistfällevarning på det hela men OK- kocken på stället hade en bra skolning - vilket kunde skönjas (mer eller mindre).
I måndags kom 300 EB poäng in på kontot.

Klart värt pengarna (har bott på Scandic och best western tidigare men de är inte i närheten i jmf).
 
Toppen