Juraj
Medlem
Hej,
det spelar egentligen ingen roll att det handlar om Turkish då jag fick sådana svar av andra företag också (inte bara flygbolag), men att nämna dem underlättade att placera diskussionen under en kategori på forumet (och deras representant läser kanske ).
Jag kontaktade Turkish Stockholm häromdagen och bad om prisuppgift (och poänguppgift) för en companion ticket (Turkish Airlines - Important Notes For Companion Tickets - turkishairlines.com via e-post. Svaret var att jag skulle ringa dem. Jag svarade på ett artigt sätt att jag ville ha uppgiften via mejl, men de var mer envisa och bad mig en gång till att ringa dem. Är det fel/konstigt att förvänta sig att kunna få svar på sådana förfrågningar via mejl, då de i alla fall erbjuder deras mejladress som kontakt? Jag tycker det är mycket smidigare att göra det via mejl och det finns ju mindre risk för missförstånd. Och jag hade visst ingen brådska, annars skulle telefonkontakt varit det enda alternativet.
det spelar egentligen ingen roll att det handlar om Turkish då jag fick sådana svar av andra företag också (inte bara flygbolag), men att nämna dem underlättade att placera diskussionen under en kategori på forumet (och deras representant läser kanske ).
Jag kontaktade Turkish Stockholm häromdagen och bad om prisuppgift (och poänguppgift) för en companion ticket (Turkish Airlines - Important Notes For Companion Tickets - turkishairlines.com via e-post. Svaret var att jag skulle ringa dem. Jag svarade på ett artigt sätt att jag ville ha uppgiften via mejl, men de var mer envisa och bad mig en gång till att ringa dem. Är det fel/konstigt att förvänta sig att kunna få svar på sådana förfrågningar via mejl, då de i alla fall erbjuder deras mejladress som kontakt? Jag tycker det är mycket smidigare att göra det via mejl och det finns ju mindre risk för missförstånd. Och jag hade visst ingen brådska, annars skulle telefonkontakt varit det enda alternativet.