Senaste nytt

Hotell i Falun

ChabbeT

Medlem
Godmiddag!
Jag önskar höra Era tips om Hotell i Falun då jag ska på 4 dgrs kurs där senare i höst.
Vilket ska man ta?
 

ChabbeT

Medlem
Tyvärr är jag väldigt statuslös på både choice och First. Några som känner till järnvägar där. Scandic ska vara nära sjukhuset som jag förstått
 

Nemo

Medlem
Du har ju patienthotellet också :p Barackkänsla på rummen, god frukost ingår och möjlighet att laga egen mat. Nära Lugnet (simhall, elljusspår mm).
 

Kronholm

Medlem
Precis som Slinter rekommenderar jag Bergmästaren. Min arbetsgivare placerar alla nationella/internationella gäster där och jag har bara hört positiva kommentarer. Vettiga priser och dessutom ingår middagsbuffe. Ca 5 min promenad från tågstationen, Scandic ligger mer offside ca 15 min promenad.
 

sweflyer

Medlem
Undvik Scandic. Det är för off. Det är så pass långt att gå att man liksom inte vill gå in till stan för att äta eller så, och är inget roligt att vara låst till hotellet om du skall vara där flera nätter. Bergmästaren eller First Grand borde vara dina val.
 

taxvalp

Medlem
Bodde på Scandic Lugnet för någon månad sedan i ärenden i liknande bransch som @ChabbeT. Hotellet är visserligen nära sjukhuset men långt från resten såvida du inte ska springa eller hoppa backhoppning. Välj Bergmästaren.
 

olo

Medlem
Tyvärr är jag väldigt statuslös på både choice och First.
Låt inte det skrämma dig. Choice har statusmatchat flera av mina kollegor, så börja med ett försök där. Skall man vara kompis med en svensk hotellkedja är det ändå Choice. First erbjuder vad jag vet bara challenge.
 
Toppen