Senaste nytt

Eurobonus-billett Rio De Janeiro-Tokyo, Business eller First 16 okt?

Capgras

Medlem
Hei

Forsøker å finne en billett fra Rio til Tokyo i biz eller f den 16 oktober 1 pax. Jeg må være i Tokyo senest kvelden den 18 oktober.

ANA tool er ikke så lett å benytte seg av dessverre. Noen med andre ideer?
 

palmen

Moderator
Testa att använda Uniteds hemsida, finns en guide i star alliance forumet (ligger högst upp) som beskriver hur man gör.
 

palmen

Moderator
Vilka rutter har du sökt på? Ibland kan det vara en fördel om man delar upp sökningen i flera segment, tex söka Rio - Houston samt Houston - Tokyo.
Har väldigt dålig koll på vilka alternativ du har på dessa rutter tyvärr. Undra om det är möjligt att flyga via Europa även om det är långt från närmsta vägen.
 

palmen

Moderator
Tveksamt om Eurobonus skulle tillåta det som en award. Enligt reglerna är det helt klart inte tillåtet, men frågan är om agenterna skulle godkänna det ändå.
Varför är det emot reglerna? Att flyga Rio-Houston-Tokyo är väl ungefär lika långt som Rio-Frankfurt-Tokyo?
Man passerar inte en dyrare zon i alla fall och behöver bara göra stopp i en zon.

Det är 11500 miles mellan Rio och Tokyo
Rio-Houston-Tokyo = 5000+6700=11700 miles
Rio-Frankfurt-Tokyo = 6200+5500=11700 miles
(gcmap verkar inte fungera så slog upp siffrorna via mapcrow.info, ingen aning om de stämmer helt och hållet)
 

agehall

Medlem
Stämmer inte helt, men du har rätt i att det inte är mycket längre att flyga via EU.

Kikade lite i ExpertFlyer och det finns publicerade fares via EU, så det kan nog gå. Man kan tillochmed åka via Afrika med Ethiopian om man känner för det!

Jag hade nog föredragit att flyga väster ut om jag hade ett val. Det finns fares med tex Air Canada via Kanada, så det borde inte vara omöjligt att hitta awards den vägen också.
 

olo

Medlem
Det är 11500 miles mellan Rio och Tokyo
Rio-Houston-Tokyo = 5000+6700=11700 miles
Rio-Frankfurt-Tokyo = 6200+5500=11700 miles
Stämmer inte helt, men du har rätt i att det inte är mycket längre att flyga via EU.
Blir inte bränsletilläggen mycket högre över Atlanten, till skillnad om den längre sträckan sker över amerikanska kontinenten? Eller är det något jag drömt?

Jag brukar använda http://routemap.staralliance.com/ för att hitta vettiga alternativ, via ett visuellt verktyg. Från Rio verkar alternativen med *A vara (inrikes borträknat):
Air Canada -> Toronto
Avianca -> Bogota & Lima
COPA -> Panama City
Lufthansa -> Frankfurt
TAP -> Lissabon & Porto
United -> Houston
Titta sedan vidare på förbindelse från på dessa. Spontant verkar Houston och Toronto vara de alternativ som ger flest möjliga förbindelse, med bubblaren Panama City strax efter.
 

agehall

Medlem

Totopez

Medlem
Om du kan positionera dig eller ta omvägen via Sao Paolo får du fler alternativ. United flyger till New York, Chicago och Washington också.
 
Toppen