Senaste nytt

Ankomst Newark: hur lång tid tar det innan jag är genom immigrationen?

Andreas.Net

Medlem
Hej, jag och min fru skall flyga till EWR och jag tänkte beställa en taxi som hämtar upp oss, min fråga är hur lång tid det tar att komma igenom immigration ?

/A
 

RickardG

Medlem
Som @flum säger varierar det kraftigt, men ta en titt här så ser du på ett ungefär hur det brukar se ut den tid ni kommer landa.
Sen är frågan varför ni vill beställa en taxi? Det brukar gå snabbt att bara hoppa in i en bil nästan oavsett när ni landar på dygnet.
 

Andreas.Net

Medlem
Vi skall till New York och vi kommer att flyga business class, det som jag vill veta är vilken tid jag skall meddela taxibolaget och det beror ju på hur lång tid det tar att komma igenom.

Senaste gången jag var i USA så flög jag AF till SFO och då tod det nog 1,5 timme att komma igenom immigration men då flög jag A380 så det var ju rätt mycket folk som skulle igenom.
 

palmen

Moderator
När jag landade på EWR i juli så topg det ca 1h att komma igenom immigration. Som andra redan påtalat så kan det gå betydligt snabbare men även betydligt längre tid. Vi kom av bland de första på SAS-flyget från Stockholm, det fanns med andra ord ca 200 personer efter oss på samma flight som fick längre väntetid än vad vi hade.
Vi tog bara första bästa "gul-taxi" när vi kom ut från flygplatsen.
 

Andreas.Net

Medlem
Som @flum säger varierar det kraftigt, men ta en titt här så ser du på ett ungefär hur det brukar se ut den tid ni kommer landa.
Sen är frågan varför ni vill beställa en taxi? Det brukar gå snabbt att bara hoppa in i en bil nästan oavsett när ni landar på dygnet.

Det är mest av bekvämlighetsskäl samt att jag har bra erfarenhet av att boka via Cabforce, det är skönt att veta att vi har någon som väntar på oss när vi kommer fram samt att resan redan är betald.
 

palmen

Moderator
Vi skall till New York och vi kommer att flyga business class, det som jag vill veta är vilken tid jag skall meddela taxibolaget och det beror ju på hur lång tid det tar att komma igenom.

Senaste gången jag var i USA så flög jag AF till SFO och då tod det nog 1,5 timme att komma igenom immigration men då flög jag A380 så det var ju rätt mycket folk som skulle igenom.
På SFO har jag vid 2 tillfällen varit igenom på någon minut och har anlänt med SAS båda gångerna. Att det tog 1,5h när du anlände betyder inte att det tar 1,5h nästa gång utan det kan variera oerhört kraftigt.
 

Andreas.Net

Medlem
Det är ju så att taxiföraren vänta max en timme från den tiden jag har sagt så då kanske det ändå är bäst att sätta fram tiden lite, vi borde ju komma av flighten ganska snabbt eftersom vi flyger C-klass ?

/A
 

Agö

Medlem
Det är mest av bekvämlighetsskäl samt att jag har bra erfarenhet av att boka via Cabforce, det är skönt att veta att vi har någon som väntar på oss när vi kommer fram samt att resan redan är betald.
Jag har kört Dial 7. Då ringer man från en särskild automat när man passerat tullen. Bilen är där på fem minuter. Förbetalt och klart. Du anger flightnummer och förväntad ankomsttid, mest i planeringssyfte, vid bokning. Kan kanske vara ett alternativ för dig.
 

RickardG

Medlem
Det är mest av bekvämlighetsskäl samt att jag har bra erfarenhet av att boka via Cabforce, det är skönt att veta att vi har någon som väntar på oss när vi kommer fram samt att resan redan är betald.
Jag tror tyvärr du skaffar dig fler problem än du löser genom att försöka boka en bil, just p.g.a. de högst varierande och oförutsägbara tiderna att komma igenom CBP. Jag har aldrig varit med om att det varit svårt att få en bil på momangen på EWR, och det går utmärkt att betala gulbilarna med kort.
 
Toppen