Senaste nytt

Doha Airport Hotel

Mr.A

Medlem
Hej bästa medresenärer, jag har en lång layover i Doha i oktober på väg till Hong Kong, jag landar 1725 och flyger vidare 0155, känns som lite lång tid att hänga i loungen, är det värt 230 EUR eller skall man bara betala inträde till Gym/Spa och chilla där, har ni några erfarenheter?
 

Mr.A

Medlem
Jag fyger business, jag tror att de står för hotell vid mer än 8 timmar layover men, jag tror att man måste lämna terminalen och det vill jag inte.
 

Voyageur

Medlem
Har själv en 7h layover om någon vecka och funderar också på transit hotellet. Någon som vet vad raten är per timma? Ett dygn verkar stadigt ligga på ca 200€
 

pep

Medlem
Jag fyger business, jag tror att de står för hotell vid mer än 8 timmar layover men, jag tror att man måste lämna terminalen och det vill jag inte.
De betaler hotel (dog uden forplejning) og shuttle ved >8 timer. Skriv evt. til QR og bed om vouchers (for at spare tid i lufthavnen og for at undgå at skulle forhandle). Jeg har brugt Al Maha arrival service, så kan man sidde i deres lounge og drikke kaffe mens de ordner immigration. STPC gælder også for økonomi-billetter (undtagen de aller billigste som f.eks. klasse O).
 

Alf

Medlem
Har själv en 7h layover om någon vecka och funderar också på transit hotellet. Någon som vet vad raten är per timma? Ett dygn verkar stadigt ligga på ca 200€

Ett Superior rum ( single/double) som är det billigaste kostar för 5 till 8 tim QAR 640, vilket är strax under 1500 kr. Detta är den minsta tiden det går att hyra per timme.
 
Toppen