Senaste nytt

Supreme Card Word - Loungekoll?

Xertox

Ny medlem
Hej

Ny i forumdelen, och börjar med att be om ursäkt för lång post.

Jag hade Supreme Card Gold, men bytte till Supreme Card World eftersom jag reser en del både privat och på jobbet. När jag skaffade kortet så fick jag också ett Priority Pass. Efter nån månad så kom ett brev på posten där det stod att de nu bytt till LoungeKey, och att de också bjöd på loungeaccess för resten av 2015, det var bara att "visa upp ditt Supreme Card World i loungen" stod det. Här börjar strulet...
Efter ytterligare nån månad så åkte jag icke-SAS och behövde besöka annan lounge. Först och främst så tyckte jag det var snudd på omöjligt att hitta info om vilka lounger som stödjer LoungeKey, eftersom man tydligen måste registrera sig på LoungeKeys hemsida/app för att se det, vilket jag inte kunde då Supreme Card inte skickat ut nån sån info, vilket LoungeKey krävde.
Hur som, så lyckades jag se att Menzies loungerna på Arlanda stödjer LoungeKey, så jag promenerade till Menzies loungen som ligger på andra sidan SAS-Loungen i terminal 5. Vid disken stod en kvinna som såg oerhört förvånad ut när jag räckte fram mitt Supreme Card och försökte komma in, hon hade nämligen inte alls hört talas om nåt liknande... Hon bekräftade att man kunde komma in med LoungeKey, men att man minsan inte kommer in med nåt SupremeCard, och framförallt inte gratis (ja, hon var lite otrevlig i tonen). Jag försöker då ringa Supreme Card, då jag fått några fina klistermärken "att sätta i plånboken" där det står ett telefonnummer och att det är 24timmars service... jojo, 24 timmars självservice, för klockan 7 på morgonen fanns inget annat, de öppnar inte fören klockan 8, även fast jag på snabbvalen väljer just att jag har Supreme Card World.
Jag går då fram till disken och räcker fram mitt gamla priority pass som jag hade från Supreme Card tidigare, som de sagt var utgått, och jodå.. det gick att komma in på mot betalning.
Jag hade nån timme att slösa i loungen, så det var värt det ändå.
Klockan 8 ringde jag kundtjänst som då öppnat, och jag ville veta mer om exakt hur de tänkt sig att man ska använda LoungeKey, om det inte funkar? Jag blev kopplad till 4 olika personer, två på "vanliga" kundtjänsten, och två på "affinion" kundtjänsten som ansvarar för bla. conigereservice. Det var endast en utav de som ens visste att Supreme Card hade bytt till LoungeKey, och de som inte visste blev förvånade när jag hänvisade de till deras egen hemsida där det också numera står LoungeKey. Jag kunde inte få några svar alls, utan blev hänvisad att ringa senare.
När jag åter var hemma från min resa, så ringde jag kundtjänst igen, och fick prata med en jättetrevlig tjej som tog alla uppgifter, och också nämnde att det inte verkar ha varit rätt hanterat av varken personen i loungen, eller av de tidigare personerna i kundtjänsen. Hon hade dock inte alla svar om vem som faktiskt var ansvarig för detta, och lovade att ringa upp mig igen dagen efter då kon kollat upp. Äntligen bra kundtjänst tyckte jag... men hon ringde inte upp, och det är nu nån vecka sen...
Nu funderar jag bara på att säga upp kortet och byta till annat...
Är det nån annan som haft nån liknande upplevelse med Supreme Card, eller om det är nån som vet mer kring deras loungehantering?

(Och nej, jag jobbar med kundkontakter dagligen, så jag var absolut inte otrevlig eller orimlig i min kontakt med varken loungepersonal eller kundtjänst)
 

agehall

Medlem
Välkommen hit @Xertox!

Intressant att du lyckats hitta hit och med en fråga om ett kreditkort som inte tidigare diskuterats här vad jag vet.

Jag kikade som hastigast på det där kortet och om du reser en del både privat och i jobbet så skulle jag klippa det där kortet snabbare än du hinner tänka "sax". Vad jag förstår kostar det 12*89=1068kr/år, vilket jag anser är skitdyrt för ett kort utan egentliga förmåner. Att de ger dig LoungeKey som tar $30/besök är ju knappast en förmån. Beroende på hur du reser finns det flera andra alternativ som är mycket bättre för dig.

Eftersom du verkar intresserad av att få loungeaccess genom kortet skulle jag nog rekommendera att tex titta på Handelsbankens kort. Deras Platinum-kort inkluderar ett priority pass och kostar 1900kr/år. Annars brukar standardtipsen vara SAS AmEx Elite (alt premium) samt BA VISA, beroende på vilken allians man föredrar.
 

Xertox

Ny medlem
Ja jag har insett att det inte är det bäste kortet för resor, det blev mest skaffat för att jag sedan tidigare hade Supreme Card Gold, vilket jag fått utan avgift tidigare, och haft att samla poäng på, jag tycker deras poängshop är rätt OK.
Det är inte så ofta jag reser så jag behöver annan lounge än SAS/StarAlliance lounge, men när jag gör det så hade jag ju hoppats att det skulle funka med detta kort.

Jag har tittat både på Handelsbanken Platinum och Eurocard Platinum, som ju också erbjuder lounge access (och alltid gratis dessutom?), men jag hade hoppats slippa trasslet med att säga upp detta, och behöva söka ny kredit på annat kort. Det bästa av allt hade ju varit om det funnits ett betalkort utan kredit med loungefunktion, alltså utan kredit och att man betalar allt när räkningen kommer. Det verkar inte finnas vad jag sett, såvida man inte lyckas få jobbet att betala för nåt dyrare corporatekort.
 

Moco

Medlem
Ja jag har insett att det inte är det bäste kortet för resor, det blev mest skaffat för att jag sedan tidigare hade Supreme Card Gold, vilket jag fått utan avgift tidigare, och haft att samla poäng på, jag tycker deras poängshop är rätt OK.
Det är inte så ofta jag reser så jag behöver annan lounge än SAS/StarAlliance lounge, men när jag gör det så hade jag ju hoppats att det skulle funka med detta kort.

Jag har tittat både på Handelsbanken Platinum och Eurocard Platinum, som ju också erbjuder lounge access (och alltid gratis dessutom?), men jag hade hoppats slippa trasslet med att säga upp detta, och behöva söka ny kredit på annat kort. Det bästa av allt hade ju varit om det funnits ett betalkort utan kredit med loungefunktion, alltså utan kredit och att man betalar allt när räkningen kommer. Det verkar inte finnas vad jag sett, såvida man inte lyckas få jobbet att betala för nåt dyrare corporatekort.

Hej,

Eurocard Platinum, AmEx Gold, AmEx Platinum är exempel på kort utan kreditfunktion och där du betalar fakturan till fullo varje månad. Däremot blir det nog en ny kreditupplysning vid ev ansökan. Med tanke på ditt resmönster är det kanske inte värt att betala alltför mycket. Jag tror att du kan få AmEx gold med Priority Pass gratis ett år om du önskar testa. Däremot tror jag att det är begränsat antal fria besök. Vill du har fria besök kryper årsavgiften uppåt och det blir kanske svårmotiverat.
 

DrKlas

Medlem
Ja jag har insett att det inte är det bäste kortet för resor, det blev mest skaffat för att jag sedan tidigare hade Supreme Card Gold, vilket jag fått utan avgift tidigare, och haft att samla poäng på, jag tycker deras poängshop är rätt OK.
Det är inte så ofta jag reser så jag behöver annan lounge än SAS/StarAlliance lounge, men när jag gör det så hade jag ju hoppats att det skulle funka med detta kort.

Jag har tittat både på Handelsbanken Platinum och Eurocard Platinum, som ju också erbjuder lounge access (och alltid gratis dessutom?), men jag hade hoppats slippa trasslet med att säga upp detta, och behöva söka ny kredit på annat kort. Det bästa av allt hade ju varit om det funnits ett betalkort utan kredit med loungefunktion, alltså utan kredit och att man betalar allt när räkningen kommer. Det verkar inte finnas vad jag sett, såvida man inte lyckas få jobbet att betala för nåt dyrare corporatekort.

Det låter som det är ett SAS Diners Club du ska ha. Ingen kredit om du vill, gratis om du är EBG/EBD (vilket du verkar vara) och 125 kr per loungebesök. År två och framåt får du ett gratisbesök för varje 10000 kr du handlade för året innan.
 

Stefan62

Medlem
SupremeCard är inget kort som Du ska satsa på om Du vill maxa de möjligheter som resandet kan ge!

I tidigare inlägg finns flera som hänvisar till Amex och så gör även jag!

Beroende på Ditt resande och familjesituation så kan det finnas en mängd olika alternativ för att maxa och få det som passar Dig bäst!
 

olo

Medlem
Det låter som det är ett SAS Diners Club du ska ha. Ingen kredit om du vill, gratis om du är EBG/EBD (vilket du verkar vara) och 125 kr per loungebesök. År två och framåt får du ett gratisbesök för varje 10000 kr du handlade för året innan.
SAS Diners är ett bra kort för att få tillgång till tredjepartslounger. Dessutom ger det bra med poäng till Eurobonus 20p/100kr. Det är min rekommendation.
Om du inte anger någon kredit vid ansökan utan bara"jag vill inte delbetala" så är det ett betalkort och krediten syns inte på UC. I övrigt så är det sällan trassel med att skaffa nya kredit-/betalkort för det är en kamp om oss från kreditinstituten och ansökan gör du snabbt på webben. (Kanske lite för enkelt, till och med...)
 

JonasLu

Ny medlem
Supreme Card World fungerar utmärkt, nu finns det t om fler lounger att välja mellan vilka man kan se på LoungeKeys app så snart man registrerar sitt Supreme Card World kort i den. Nu är det ju fritt inträde under hela 2016 och då får man också ta med ytterligare en person utan kostnad, och det är dessutom obegränsat antal besök. så jag som reser mycket tycker det är helt klart värt detta kort då det är fria besök i loungerna.
 

agehall

Medlem
jag som reser mycket tycker det är helt klart värt detta kort då det är fria besök i loungerna
Ursäkta, men om du reser mycket behöver du inte ha ett sådant här kort för att komma in i lounger - då har du status och kommer in ändå.

Jag är ganska skeptisk mot det, men alla får förstås göra sin egen bedömning - det finns säkert någon det är bra för men knappast för den stora massan.
 
Toppen