Hej
Ny i forumdelen, och börjar med att be om ursäkt för lång post.
Jag hade Supreme Card Gold, men bytte till Supreme Card World eftersom jag reser en del både privat och på jobbet. När jag skaffade kortet så fick jag också ett Priority Pass. Efter nån månad så kom ett brev på posten där det stod att de nu bytt till LoungeKey, och att de också bjöd på loungeaccess för resten av 2015, det var bara att "visa upp ditt Supreme Card World i loungen" stod det. Här börjar strulet...
Efter ytterligare nån månad så åkte jag icke-SAS och behövde besöka annan lounge. Först och främst så tyckte jag det var snudd på omöjligt att hitta info om vilka lounger som stödjer LoungeKey, eftersom man tydligen måste registrera sig på LoungeKeys hemsida/app för att se det, vilket jag inte kunde då Supreme Card inte skickat ut nån sån info, vilket LoungeKey krävde.
Hur som, så lyckades jag se att Menzies loungerna på Arlanda stödjer LoungeKey, så jag promenerade till Menzies loungen som ligger på andra sidan SAS-Loungen i terminal 5. Vid disken stod en kvinna som såg oerhört förvånad ut när jag räckte fram mitt Supreme Card och försökte komma in, hon hade nämligen inte alls hört talas om nåt liknande... Hon bekräftade att man kunde komma in med LoungeKey, men att man minsan inte kommer in med nåt SupremeCard, och framförallt inte gratis (ja, hon var lite otrevlig i tonen). Jag försöker då ringa Supreme Card, då jag fått några fina klistermärken "att sätta i plånboken" där det står ett telefonnummer och att det är 24timmars service... jojo, 24 timmars självservice, för klockan 7 på morgonen fanns inget annat, de öppnar inte fören klockan 8, även fast jag på snabbvalen väljer just att jag har Supreme Card World.
Jag går då fram till disken och räcker fram mitt gamla priority pass som jag hade från Supreme Card tidigare, som de sagt var utgått, och jodå.. det gick att komma in på mot betalning.
Jag hade nån timme att slösa i loungen, så det var värt det ändå.
Klockan 8 ringde jag kundtjänst som då öppnat, och jag ville veta mer om exakt hur de tänkt sig att man ska använda LoungeKey, om det inte funkar? Jag blev kopplad till 4 olika personer, två på "vanliga" kundtjänsten, och två på "affinion" kundtjänsten som ansvarar för bla. conigereservice. Det var endast en utav de som ens visste att Supreme Card hade bytt till LoungeKey, och de som inte visste blev förvånade när jag hänvisade de till deras egen hemsida där det också numera står LoungeKey. Jag kunde inte få några svar alls, utan blev hänvisad att ringa senare.
När jag åter var hemma från min resa, så ringde jag kundtjänst igen, och fick prata med en jättetrevlig tjej som tog alla uppgifter, och också nämnde att det inte verkar ha varit rätt hanterat av varken personen i loungen, eller av de tidigare personerna i kundtjänsen. Hon hade dock inte alla svar om vem som faktiskt var ansvarig för detta, och lovade att ringa upp mig igen dagen efter då kon kollat upp. Äntligen bra kundtjänst tyckte jag... men hon ringde inte upp, och det är nu nån vecka sen...
Nu funderar jag bara på att säga upp kortet och byta till annat...
Är det nån annan som haft nån liknande upplevelse med Supreme Card, eller om det är nån som vet mer kring deras loungehantering?
(Och nej, jag jobbar med kundkontakter dagligen, så jag var absolut inte otrevlig eller orimlig i min kontakt med varken loungepersonal eller kundtjänst)
Ny i forumdelen, och börjar med att be om ursäkt för lång post.
Jag hade Supreme Card Gold, men bytte till Supreme Card World eftersom jag reser en del både privat och på jobbet. När jag skaffade kortet så fick jag också ett Priority Pass. Efter nån månad så kom ett brev på posten där det stod att de nu bytt till LoungeKey, och att de också bjöd på loungeaccess för resten av 2015, det var bara att "visa upp ditt Supreme Card World i loungen" stod det. Här börjar strulet...
Efter ytterligare nån månad så åkte jag icke-SAS och behövde besöka annan lounge. Först och främst så tyckte jag det var snudd på omöjligt att hitta info om vilka lounger som stödjer LoungeKey, eftersom man tydligen måste registrera sig på LoungeKeys hemsida/app för att se det, vilket jag inte kunde då Supreme Card inte skickat ut nån sån info, vilket LoungeKey krävde.
Hur som, så lyckades jag se att Menzies loungerna på Arlanda stödjer LoungeKey, så jag promenerade till Menzies loungen som ligger på andra sidan SAS-Loungen i terminal 5. Vid disken stod en kvinna som såg oerhört förvånad ut när jag räckte fram mitt Supreme Card och försökte komma in, hon hade nämligen inte alls hört talas om nåt liknande... Hon bekräftade att man kunde komma in med LoungeKey, men att man minsan inte kommer in med nåt SupremeCard, och framförallt inte gratis (ja, hon var lite otrevlig i tonen). Jag försöker då ringa Supreme Card, då jag fått några fina klistermärken "att sätta i plånboken" där det står ett telefonnummer och att det är 24timmars service... jojo, 24 timmars självservice, för klockan 7 på morgonen fanns inget annat, de öppnar inte fören klockan 8, även fast jag på snabbvalen väljer just att jag har Supreme Card World.
Jag går då fram till disken och räcker fram mitt gamla priority pass som jag hade från Supreme Card tidigare, som de sagt var utgått, och jodå.. det gick att komma in på mot betalning.
Jag hade nån timme att slösa i loungen, så det var värt det ändå.
Klockan 8 ringde jag kundtjänst som då öppnat, och jag ville veta mer om exakt hur de tänkt sig att man ska använda LoungeKey, om det inte funkar? Jag blev kopplad till 4 olika personer, två på "vanliga" kundtjänsten, och två på "affinion" kundtjänsten som ansvarar för bla. conigereservice. Det var endast en utav de som ens visste att Supreme Card hade bytt till LoungeKey, och de som inte visste blev förvånade när jag hänvisade de till deras egen hemsida där det också numera står LoungeKey. Jag kunde inte få några svar alls, utan blev hänvisad att ringa senare.
När jag åter var hemma från min resa, så ringde jag kundtjänst igen, och fick prata med en jättetrevlig tjej som tog alla uppgifter, och också nämnde att det inte verkar ha varit rätt hanterat av varken personen i loungen, eller av de tidigare personerna i kundtjänsen. Hon hade dock inte alla svar om vem som faktiskt var ansvarig för detta, och lovade att ringa upp mig igen dagen efter då kon kollat upp. Äntligen bra kundtjänst tyckte jag... men hon ringde inte upp, och det är nu nån vecka sen...
Nu funderar jag bara på att säga upp kortet och byta till annat...
Är det nån annan som haft nån liknande upplevelse med Supreme Card, eller om det är nån som vet mer kring deras loungehantering?
(Och nej, jag jobbar med kundkontakter dagligen, så jag var absolut inte otrevlig eller orimlig i min kontakt med varken loungepersonal eller kundtjänst)