Senaste nytt

Köpenhamn til Las Vegas i November

Andreaszan

Medlem
Det er en mycket interessant konferans i Las Vegas for de som er ekte flygnördar 17-19 November og jag har fått ok från Il Duce att åka. Söker derfor en resa som ger meg (a) mest njutning pr krona och (b) flest eurobonus poeng.

Varifrån vill du börja din resa?
Köpenhamn
Var är din destination?
Las Vegas
När vill/behöver du resa ut?
Senast 16.november. Flexibel med et par dager innan
När vill/behöver du komma hem?
Någon gång efter 18.november, max 2-3 dager efter
Hur länge vill du vara borta?
Blir en funktion av frågan ovanför
Hur många personer som skall resa?
Bara jag
I vilken kabinklass?
Första klass
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Antingen en riktig tok-resa som ger meg 1500 tierpoints med BA eller mest trolig Star Alliance. Favoriten er Lufthansa men lyssnar på er...
Vad är din budget? (per person)
Helst under 40.000 DKK
Vad är det viktigaste för dig?
Resan....vad annars??
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Absolutt optimalt vore et stopover i New York en full dag ena hållet, har et par möten jag behöver avverka der...men der er the icing of the cake...
 

SNIFF

Medlem
@Andreaszan det finns en del resor för ca 28-30k med Swiss, United och Lufthansa de datum du pratar om ovan.

Om du ska få en trevlig resa så rekommenderar väl alla att du kör Lufthansa och tillbringar några timmar i FCT på Frankfurt. Sedan kan du åka 747 eller A380 till Las Vegas.

Inga problem med CPH-LAS och sedan NYC-CPH på vägen hem. Det blir alltså till att flyga inrikes i så fall till New York på en separat biljett men det borde inte vara något problem. Jag gjorde det senast i juni.
 

Andreaszan

Medlem
Det er NBAA ja...eller som det heter på street language: Big Brats Convention. Jag holder på att ta flygcert og drömmer om en egen kärra en dag. En heldag blant massa bizjets i Vegas med Lufthansa som tar meg til och från er vel så nära nirvana jag kan komma.

Men til bokning, hur hittar man resorna du beskriver? Får jag ringe Lufthansa call center? Jag lyckas inte få frem pris på en open jaw ( heter det så?) på hemsidan...
 

SNIFF

Medlem
@Andreaszan

exempelvis denna:
Det är väl att rekommendera att ha en övernattning i FRA för att maxa tid i FCL/FCT. Det är dock lite svårt att uppnå med Lufthansas online-verktyg så ringa är enklast.

upload_2015-9-27_1-31-1.png


Du kan leta efter resor i ITA Matrix. Matrix - ITA Software by Google
Det är en bra sökmotor, det finns massa trådar om hur man söker i den mer specifikt, då det är lite smått komplicerat. Men det jag gjorde nu kommer man rätt långt på.

upload_2015-9-27_1-32-38.png
 

Andreaszan

Medlem
@Andreaszan

exempelvis denna:
Det är väl att rekommendera att ha en övernattning i FRA för att maxa tid i FCL/FCT. Det är dock lite svårt att uppnå med Lufthansas online-verktyg så ringa är enklast.

Visa bifogad bild 41805

Du kan leta efter resor i ITA Matrix. Matrix - ITA Software by Google
Det är en bra sökmotor, det finns massa trådar om hur man söker i den mer specifikt, då det är lite smått komplicerat. Men det jag gjorde nu kommer man rätt långt på.

Visa bifogad bild 41806


Dette var strålende. Efter mycket research viste det seg selvsagt at ditt forslag var det beste. Så nå er nämnde rutt bokad med enda skillnaden att jag flyger hem från NY 15:35 i stället.

Da har jag 2 t/r bokade i LH F framöver, ser bra ut både for mental trivsel och poengsaldo hos EB.

Tusen takk for BRA rådgivning!
 
Toppen