Senaste nytt

Flygbolag som inom Europa erbjuder äkta Business-klasssäten?

Stenis32

Medlem
Vilka flygbolag har äkta Business-classsäten inom Europa? Dvs ingen ekonomistolsplacering med seatblock utan schyssta stolar med tillhörande bra benutrymme.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
F

FCT

Guest
Singapore Airlines
Ethiopian
Air China
British Airways
 
Last edited by a moderator:

Palazzi

Medlem
Air Serbia är väl det enda europeiska bolag som använder C-säten. Annars handlar det om utomeuropeiska bolag som gör ett kort stopp innan vidareflygningar.

Air Serbia är en fantastisk produkt i mitt tycke, men sätet är inte det businesssäte man tänker sig. Det är ungefär den produkt man får som first inom USA....i de lite äldre av utföranden (ingen "lie flat" här inte inte).

Med få delflygningar över 3h tycker jag defintivt att det är fullgott.

Sen finns det ju gråzoner i svarsmöjligheten. Moskva är ju Europa, men ofta en rejäl omväg. Enstaka bolag erbjuder väl också någon enstaka cm mer i benutrymme, vilket kanske kan tolkas som businesssäte.
 
F

FCT

Guest
Air Serbia är väl det enda europeiska bolag som använder C-säten. Annars handlar det om utomeuropeiska bolag som gör ett kort stopp innan vidareflygningar.

Air Serbia är en fantastisk produkt i mitt tycke, men sätet är inte det businesssäte man tänker sig. Det är ungefär den produkt man får som first inom USA....i de lite äldre av utföranden (ingen "lie flat" här inte inte).

Med få delflygningar över 3h tycker jag defintivt att det är fullgott.
British Airways och Iberia får nog räknas som europeiska bolag ändå. I viss mån även Aeroflot.
 
Toppen