Senaste nytt

"Skräcklandning" enligt kvällstidning

A

Aurora

Guest
Ser ingen bevegelser utover en standard crab, så det trenger ikke ha vært en ubehagelig opplevelse. Logrer ikke med halen, ingen endringer i pitch/trim... Ser stabilt ut. Man får ikke ubehag av crab i seg selv :p
 

jth

Medlem
Ser ingen bevegelser utover en standard crab, så det trenger ikke ha vært en ubehagelig opplevelse. Logrer ikke med halen, ingen endringer i pitch/trim... Ser stabilt ut. Man får ikke ubehag av crab i seg selv :p

Nej det där är väl inte värre än vilken normal landning som helst på godtycklig flygplats i Nordnorge , gissar jag :)

Jag tycker ändå dom där landningarna är rätt häftiga att titta på, kommer ner snett och så vippa till med stjärtfenan percis innan noshjulet tar mark, lite timing krävs ju ändå av piloten.
 

trskial

Medlem
AB´s anställda har för dåligt betalt och därför spyr ansvarig för marknadsföring upp massa galla på sidan för att öka klicken, därav denna länk.

Fin landning av piloterna, hur det rattar upp henne och styr henne mot banan. Har sett värre och varit med om både en och flera "go around" här hemma i Tromsö pga dimman som dyker upp titt som tätt.

12 dagar sedan här hemma och mitt tips hamnade i tidningen
https://imgi.se/image/F7o
 

taxvalp

Medlem
AB´s anställda har för dåligt betalt och därför spyr ansvarig för marknadsföring upp massa galla på sidan för att öka klicken, därav denna länk.

Är det är ironi? Eller har du unik insikt i Aftonbladets ekonomi och verksamhetsstyrning? Om vi ska kritisera media för eventuella felaktigheter kan vi väl försöka hålla en saklig ton ej hitta på egna felaktigheter...
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Ser väl rätt klockrent ut. Men visst kan det bli ganska spektakulära klipp om man filmar på "rätt" dag.
Takeoff vid 34 sekunder är rätt maffig tycker jag. Sen ska man självklart också minnas att när man på det här sättet filmar väldigt inzoomat förstärks alla rörelser kraftigt. När man får med perspektivet av hur flygplanet rör sig i förhållande till annat är det sällan lika häftigt.
 
Toppen