Senaste nytt

Utkastad från Loungen?

Jonas C

Medlem
Vad krävs egentligen för att bli utkastad från en flygbolags lounge, och då förutser jag att man först har blivit insläppt på vanligt vis.

Har ni själva råkat ut för folk som blivit utkastade? Och kan det till och med gå så långt att man blir portad på livstid?

Berätta gärna era upplevelser!
 

tourist

Medlem
Vad i hela friden namn funderar du på att göra som får dig att undra detta?!? ;):confused:

Jag undrar verkligen om du kan få några första- eller andrahandsupplevelser som svar... Men tror du inte att det enda som rimligtvis kan vara aktuellt är en väldigt hög berusningsgrad i kombination med kraftigt störande beteende?
 

Pandion

Medlem
Har funderat, och jag har själv aldrig blivit utslängd, och inte heller sett någon annan som bilvit utslängd. Bästa sätt att bli utslängd är nog att totalt tappa temperamentet mot personalen som sitter där i loungen...

Däremot har jag en kompis som kom ordentligt på kant med check-in personal i Mexico en gång.

Från vad historien förtäljer så var dom rätt så stela, oflexibla och allmänt ohjälpsamma och otrevliga, och min kompis hade varit magsjuk, sovit dåligt och hade lågt blodsocker, varpå han till slut fick nog och uttryckte att hela landet bara var en enda stor bananrepublik. Då gick check-in agenten bort till säkerhetskontrollen/passkontrollen och pratade med lite folk, som såg till att min kära vän inte på något sätt blev insläppt på airside...
 

Axelzon

Medlem
Detta var den hittills mest underliga tråd jag sett sedan jag blev medlem.

Svaret på frågan är väl ganska simpel: Att uppföra sig tillräckligt illa/dumt!
 

twiggs

Medlem
Jag har sett en man i Scandinavian Lounge på CPH efter säkert en halv flaska starkt bli påträngande och lite väl pratig. När han till slut höll på att i det närmaste välta omkull en serveringsvagn (blev visst lite ostadigt för honom?) så såg jag att en av damerna kom fram och började prata med honom. Sen var jag tvungen att gå, så jag vet inte om han var kvar eller inte, men att han på något sätt blev tillsagd tror jag är det närmaste en utkastning ur en lounge jag varit med om.
 

Murre

Medlem
Har en liknade upplevelse i samma lounge som twiggs (Scandinavian Lounge på CPH)
Det var ett gäng glada grabbar som i rasande fart tömde kylen på öl och vart mer o mer bullriga och allmänt störiga för andra gäster. Efter en stund kom det fram någon ur personalen o pratade lugnande med dem, detta hjälpte bara några minuter sedan var det fullt pådrag igen. Men efter en andra tillsägelse vart det lugnt o efter en liten stund lallade hela gänget iväg mot väntande flyg.
Utslängda nepp men störande var dom.
 

Jonas C

Medlem
Absolut, fylla tillhör nog en av de främsta sätten att bli utkickad på. Har dock alltid undrat hur de reagerar på om man tar med sig en vattenflaska, eller läskburk för att dricka ombord på flyget.

Gjorde lite research om ämnet på Flyertalk och kom fram till att många lounger, i synnerhet USA har dresscode policy (står t.ex på dörren). Vissa hade tydligen blivit nekade tillträde för att ha dykt upp i shorts, flipflops och dylikt. Alternativt folk under 21 som de absolut inte vågat lita på, pga gratis spriten. Trots detta är det tydligen ytterst sällsynt att folk blir utkastade, då de i 99% av fallen rör sig om kunder som bidrar stort till flygbolagen.
 

Singapore

Medlem
Absolut, fylla tillhör nog en av de främsta sätten att bli utkickad på. Har dock alltid undrat hur de reagerar på om man tar med sig en vattenflaska, eller läskburk för att dricka ombord på flyget.

Gjorde lite research om ämnet på Flyertalk och kom fram till att många lounger, i synnerhet USA har dresscode policy (står t.ex på dörren). Vissa hade tydligen blivit nekade tillträde för att ha dykt upp i shorts, flipflops och dylikt. Alternativt folk under 21 som de absolut inte vågat lita på, pga gratis spriten. Trots detta är det tydligen ytterst sällsynt att folk blir utkastade, då de i 99% av fallen rör sig om kunder som bidrar stort till flygbolagen.

Speedos måste ju ändå vara okej?
 
Toppen