Senaste nytt

P1: Stil: Flygplatsen - en spegelbild av världen

Nemo

Medlem
Flygplatsen – en spegelbild av vrlden 25 september kl 10:03 - Stil | Sveriges Radio
Mycket lyssnarvärt!

"På flygplatsen förstärks våra beteenden, på gott och ont, och här har tillgången till en så kallad ”lounge” blivit en statusmarkör. På flygplatsen väntar vi inte bara på att få ta oss någon annanstans, utan vi äter, dricker och har möjlighet att shoppa, inte minst märkeskläder. Mer om flygplatsen och dess historia hör ni i veckans STIL."
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Jag lyssnade igenom programmet och det var småintressant. Bl a framkom det att det är mera ängslighet i en businesslounge där det finns en del nybörjare, jämfört med en firstlounge där det är lite mera avslappnat. Vi har har sagt samma här om att skillnaden mellan F och C, F är lite mera tillbakalutad, som vi säger på svenska. Men det som var intressant var att en fd affärsresenär, men numera mileagejunkie och pilotstudent intervjuades. Misstänker att du finns här:D
 
Men det som var intressant var att en fd affärsresenär, men numera mileagejunkie och pilotstudent intervjuades. Misstänker att du finns här:D

Självklart finns jag här! Det var en smula märkligt att bli tillfrågad eftersom jag kanske varit mer passande för några år sedan då jag verkligen levde på plan (och som en följd var mer aktiv på BC), å andra sidan gillade de kombinationen f.d. affärsresenär + mileage-nörd + pilotstudent så jag tackade ja. Tyckte att det blev ett intressant avsnitt i stort, trots att jag i nedklippningen uppenbarligen sa "bananas" tre gånger på några minuter, ha ha.

Vill man för övrigt spana in hur livet som pilotstudent ser ut har jag en blogg som täckt hela resan från funderingar på att säga upp en "bra karriär" till att bli student i vuxen ålder på Mina Vingar
 
J

JPMorgan

Guest
Självklart finns jag här! Det var en smula märkligt att bli tillfrågad eftersom jag kanske varit mer passande för några år sedan då jag verkligen levde på plan (och som en följd var mer aktiv på BC), å andra sidan gillade de kombinationen f.d. affärsresenär + mileage-nörd + pilotstudent så jag tackade ja. Tyckte att det blev ett intressant avsnitt i stort, trots att jag i nedklippningen uppenbarligen sa "bananas" tre gånger på några minuter, ha ha.

Vill man för övrigt spana in hur livet som pilotstudent ser ut har jag en blogg som täckt hela resan från funderingar på att säga upp en "bra karriär" till att bli student i vuxen ålder på Mina Vingar

Riktigt bra talat! Hur fick dem tag i dig om jag får vara nyfiken?
 
Toppen