Senaste nytt

Turkish - fel status på boardingkortet, men till min fördel

Juraj

Medlem
Hej,
jag flög med frugan ARN - IST - ZAG för en vecka sedan. På hennes boardingkort var rätt Miles and smiles nummer och status (dvs. ingen status :)) med för ARN - IST, men för IST - ZAG blev det konstigt - där var ett helt annat Miles and smiles nummer med och statusen var Elite plus. Jag testade att öppna grinden på loungen i IST med hennes boardingkort och det fungerade. Hon fick poäng för ARN - IST, men inte för IST - ZAG (jag försökte kreditera dem i efterhand, får se vad som händer där).

Har ni någon idé/teori vad som kan ha hänt här (och vad som man kan göra för att det händer oftare :-D)?

Hälsningar,
Juraj
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jonas C

Medlem
Det är flera som har lyckats resa på någon annans statuskort med Turkish, trots att namnen inte stämmer överens. Kanske inget som borde överraska då deras IT system är från 80-talet.
 

Jonas C

Medlem
De håller för övrigt på att gå över till en ny IT-plattform för Miles&Smiles, då det kan eventuellt ha varit någon bugg i systemet under övergången. Bara en hypotes ;)
 

Juraj

Medlem
Ja, deras hela IT-erfarenhet är under nivån som de annars brukar prestera på.

Ok, då har man fått ett elite-plus nummer att testa det igen med. Kommer till och med testa om det ger oss inträde till deras Suites i IST-loungen (hann inte testa förra veckan, det var en tajt anslutning).

Det som jag undrar är hur detta nummer ens kom med? Och sedan, vilken slump var det att det blev Elite plus? Och ännu konstigare - två sektioner med två olika M&S nummer... Japp, bugg är nog en bra hypotes.
 

Juraj

Medlem
Japp. Pratade med drakarna där flera ggr och vad jag fick veta är att man ska vara Elite plus eller resa i business och resa till/från specifika städer (de visade mig en lista med cirka 30 städer). Dock fick jag också intryck att man kan bli insläppt även om man inte uppfyller kraven, bara man har lite tur och draken gillar en :).
 

Juraj

Medlem
Jag, det menar jag. Jag har för mig att värdinnorna kallar dem för Suites och att jag också sett en skylt där det stod Suites.

Knucket, ber om ursäkt, inget illa menat.
 

Delayed

Medlem
rätt tråkig ton att kalla lounge värdinna för drake :-(
Fast en drake behöver inte vara negativt menat. De flesta tycker jag är både gulliga och hjälpsamma. :D

nice_dragon.jpg


Sen har man väl stött på en och annan som kanske haft en mindre lyckad dag. :eek:

angry_dragon.jpg


Fast skämt åsido håller jag nog egentligen med. Drake låter nog inte så trevligt.
 
Toppen