Senaste nytt

Hertz Gold Choice

frankw

Medlem
Hej!

Mitt första inlägg här efter att ha smugit runt en längre tid.
I november åker jag och frun till SFO och har bokat hyrbil via Hertz.
Jag är guldmedlem hos dom och har nu läst att dom erbjuder en service som kallas för "Gold Choice". Vilka är era erfarenheter från det? Har bokat en Q (Rav 4), brukar man kunna göra några klipp i uppgraderingar?
 
Jag bokade billigaste möjliga som var Ford Fiesta el. motsvarande på Arlanda och blev uppgraderad till en v70 d4 som var bra utrustad med GPS (som även det kostar extra i vanliga fall) bland annat. Vet inte om jag hade tur bara, eller om man brukar bli uppgraderad.
 

pswe

Medlem
Jag bokade billigaste möjliga som var Ford Fiesta el. motsvarande på Arlanda och blev uppgraderad till en v70 d4 som var bra utrustad med GPS (som även det kostar extra i vanliga fall) bland annat. Vet inte om jag hade tur bara, eller om man brukar bli uppgraderad.
Min erfarenhet är att det på flygplatserna är goda förutsättningar för lite större bil, tror helt enkelt inte de har så många små bilar då många företagsavtal är prisade mot lite större fordon.
 

jonten

Medlem
Min erfarenhet är att det på flygplatserna är goda förutsättningar för lite större bil, tror helt enkelt inte de har så många små bilar då många företagsavtal är prisade mot lite större fordon.
Helt korrekt, tror mitt avtal säger drygt 400:- för liten bil och 350:- för "mellanklass". Så bokar alltid "mellanklass" och kör nästan alltid minst V70/XC60
 

PJKSW

Medlem
hertz gold är helt klart värt gå med i. Använt det flera gånger i USA. Du får ett mail innan med vilken bil och vilken P plats den står på och du kan bara gå förbi dem långa köerna. Ditt namn står även ovanför på en skylt. Bara visa körkort vid utgången och åka. Väldigt smidigt är min uppfattning. Senast i Miami var jag i hyrbilen på vägarna på kanske 45 min efter landning. Hyrbilen tog inte ens 5 min få. Vill du uppgradera så verkar det det som att man pratar med någon farbror då kan man göra det. Bokade själv Q4 senast och fick en jeep latitude. Trevlig bil!
 
Toppen