Senaste nytt

Kabinväska för fotonörd

chazzie

Medlem
Jag vänder mig nu till den samlade expertisen på BC.se med Eder djupa kunskap och erfarenhet som medvetna och rutinerade resenärer!

Jag funderar på att byta ut min DÖRR-ryggsäck som jag använder som handbagage till något som jag kan dra på hjul och som erbjuder adekvat skydd för en systemkamera, ett teleobjektiv, ett vidvinkel och lite mer lull-lull som blixt. Vidare behövs lite plats för en dator/platta och självklart Bose-hörlurarna.

Är det någon som har något förslag på vad jag ska kika på för typ av väskor?
 

chazzie

Medlem
Jag personligen törs inte ha kameran i en väska som jag rullar pga alla vibrationer.

God tanke, hade faktiskt inte tänkt så långt! Om vi stryker det kravet och funderar på någon form av hård väska, har vi några fiffiga förslag eller har jag redan den optimala resekamraten? :p
 

agehall

Medlem
Ska du verkligen ha en hård väska? I såfall är väl Pelican det du ska titta på. Men jag föredrar nog en vettig ryggsäck till mina prylar.
 

agehall

Medlem
Isåfall är det Pelican du ska titta på imho. De fotografer jag känner och som reser, kör med sådana av varierande storlekar.
 

chazzie

Medlem
Jag har kikat lite och gillar dem skarpt, andra fördelar som vattentät mm. är trevligt vid annat bruk också. De är inte gratis men inte hutlöst dyrt heller för en fly-size.
 
Toppen