Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

Canadien

Medlem
japp, första raden bäst. Man får dock pilla lite på fotstödet för att få det att gå längre ned mot golvet, sitter en spärrknapp nere vid höger vad som man ska trycka på.
 

JWD

Medlem
Jag plats 20A på vägen hem från Washington. Och platsen var riktigt bra med ordentligt benstöd och hela baletten. Men jag provade även de bakre raderna i Plus som enbart har ett fotstöd. Vilket inte imponerade direkt nämnvärt på mig om man jämför med den gamla kabinen med benstöd.
 

sk-sthlm

Medlem
Akta dig för gångplats på sista raden...den bumpar cc in i varje gång de går förbi (i alla fall om de har med sig en vagn), vilket är trist om du sitter och försöker sova!
 

JWD

Medlem
Har man inte ett benstöd som kompensation på första raden, eller har alla stolar ett benstöd?

Nej i nya kabinen så är det bara första raden som har ordentliga benstöd med ett fotstöd. De bakre raderna är enbart utrustade med fotstöd precis som på långfärdsbussar.

Om man sitter på första raden störs man inte av toaletterna framför och får man lov att använda dem?

Plus pax är hänvisade till de bakre toaletterna. Åtminstone så var det så på min flygtur. Det spring som uppstår är det som cabin crew bidrar till.
 
Toppen