Senaste nytt

Kontaktnummer for beste Eurobonus-booking

Andreaszan

Medlem
Hei alle,

Jeg leser ofte at dere skriver "ring Tallin" og ring EBD-supporten" men jag kan ikke finne noen andre numre enn 0770 727 727 på sas hemsida.

Kan noen liste opp de olika nummer man borde ringe for å få en lyckad award bokning med Start Alliance?
 

palmen

Moderator
Hei alle,

Jeg leser ofte at dere skriver "ring Tallin" og ring EBD-supporten" men jag kan ikke finne noen andre numre enn 0770 727 727 på sas hemsida.

Kan noen liste opp de olika nummer man borde ringe for å få en lyckad award bokning med Start Alliance?
Ringa EBD-supporten känner jag inte till, däremot så kan man maila till dom, finns specifik mailadress både för diamond och gold.
Jag ringer alltid vanliga numret när jag kontaktar SAS, är det utanför kontorstid kopplas man till supporten i Tallinn. Har man en amex-voucher och ska göra en bokning så kan man dock ringa ett direktnummer till Tallinn för att göra denna bokning. Känner dock inte till något nummer som går dit för vanliga supportärenden (möjligt att man kommer dit om man väljer engelska direkt när man ringer, knappval 5).

Om du ska boka en vanlig award-bokning är det bara att ringa vanliga SAS-numret och prata med en agent där, efter du knappat in ditt eurobonusnummer så väljer man menyval 1.
 

agehall

Medlem
Det handlar inte om vilket nummer du ringer om du får till en bra bokning eller inte. Det handlar mer om ifall den du råkar få prata med är kompetent eller inte.

Genom att förbereda sig noggrant kan man dock minimera slumpen och styra mycket själv. Det krävs hårt arbete för att göra det men det lönar sig i slutändan. Som @palmen skriver är den viktiga skillnaden ifall du ska boka med en (svensk) AmEx 2-4-1-voucher eller inte. Det är bara då man ska använda ett speciellt nummer för att boka.
 

Andreaszan

Medlem
Jag sitter å funderer på en resa i stil med den du presis har gjenomfört, altså hitta bra F-billetter til random place og bare njute av resan dit og hem....har just nu 300k eb-poeng (and counting..) og 2 stk Svenske Amex 2-4-1 vouchers...da får det bli spesial-nummeret for den bokningen antar jag.
 

agehall

Medlem
Japp. Ska du använda svenska 2-4-1-vouchers är det 018-numret till Tallinn du ska ringa. Jag har det inte just nu, men om du behöver det så går det lätt att googla fram.
 
Toppen