Senaste nytt

Malmö Aviation blir BRA --> slut på mat ombord?

doc

Medlem
Vem är det BRA för, passagerarna eller bolaget? Känns lite som att det går emot det som Malmö Aviation stått för tidigare. Det vore tråkigt om Sverige förlorar det enda kvarvarande serviceinriktade flygbolaget.
 
Dumt för Kullaflyg har ju verkligen lyckas marknadsföra sig med att de serverar regional mat ombord från Bjärehalvön, vilket tom jag som aldrig åkt den linjen har fått höra om hur gott det har varit.
 

dino_81

Medlem
Synd!

Att få något att tugga på när man flyger med Malmö Aviation är något jag uppskattat. Likaså den varma handduken.

Kan detta ha något med att göra att man "harmoniserar" servicen så att den blir lika på samtliga linjer inom BRA? Då man kör en del linjer med mindre flygplan med bara en ensam kabin personal bör ju påverka serviceutbudet.

En enhetlig servicenivån med en meny som gäller på samtliga linjer är kanske inte så fel ändå.
 

olo

Medlem
En enhetlig servicenivån med en meny som gäller på samtliga linjer är kanske inte så fel ändå.
Fast jag föredrar nog service ibland, än service aldrig...

Jag håller i övrigt med. Malmös stora konkurrensfördel mot SAS har varit att erbjuda mat ombord. För mina kollegor som inte bryr sig om bonuspoäng och lounger är det oftast det som avgör.
 
A

Aurora

Guest
Vem är det BRA för, passagerarna eller bolaget? Känns lite som att det går emot det som Malmö Aviation stått för tidigare. Det vore tråkigt om Sverige förlorar det enda kvarvarande serviceinriktade flygbolaget.

Vel, om ingen er villig å betale for service - så hvorfor skal det tilbys? Bedriftene drifter jo ikke for charity... Så lenge utviklingen i luftfartsbransjen går som den går - så er det umulig å være et serviceinriktad flygbolag. Man må kutte på alt for å kunne tilby billige billetter - ellers velger folk noe annet. Dessverre.
 
Toppen