Senaste nytt

SAS Boeing 737-x benutrymme

En fundering jag haft som flänger fram och tillbaka nästan varje vecka mellan Göteborg och Stockholm så har jag fått för mig att några av raderna i SAS 737or har mer benutrymme än andra. Om så är fallet är det någon som vet hur många rader som har mer benutrymme på 737-6/-7/-8?
 

fcx

Medlem
Det brukade stå tidigare på Seatguru, men tydligen inte längre. Vissa 737 har marginellt mer benutrymme på DEF-säten mellan första raden och nödutgången över vingen.
 
Satt på 5A idag på en 737-600 där mina knän hade gott om plats till stolen framför. Förra veckan satt jag på 10A på ett 737-700 där gick knäna rakt in i stolen framför.
 

Olle A

Medlem
Efter 3 flighter med Swiss Airbus 319/320/321 i economy kom jag över till SAS 737-800 i Zurich i går kväll och fick nästan panik över hur trångt det var på plats 6F. Hur jag än försökte så kunde jag inte få plats utan att skava mot stolen framför. Jag är bara en normallång gubbe som hade utmärkt benutrymme på Swiss men inte på SAS trots att pitchen ska vara densamma enligt seatguru. Det är ju sådana här erfarenheter som gör att man tänker till en gång extra när man väljer flygbolag nästa gång. Tyvärr har man ju inte alltid något alternativ.
 

jsn

Medlem
Bakre halvan verkar ha någon tum sämre benuttrymme än främre halvan, iaf på de med de gamla tjocka stolarna. Gränsen verkar gå ungefär i höjd med vingarna men jag vet inte exakt vart.
 

AABack2ARN

Medlem
SAS har väl en uppsjö olika modeller av sina 737or oavsett om det är 737-600/700/800. Varianterna med winglet har lite annan konfig och så tror jag det finns ett par 736or där det antingen är 1ABC som saknas eller 1DEF vilket medför att det är lite mer benutrymme på endera sidan åtminstone fram till och med nödutgången som även den varierar beroende på densitet och modell. Undrar dessutom om inte de fördetta norska maskinerna har en annan konfig de också..?

Så att seatguru inte får det rätt är helt begripligt.
 
Toppen