Senaste nytt

SK903 ställdes in 9 september orsak?

J

JPMorgan

Guest
Någon som vet varför och om det finns skäl att kräva ersättning? Fick åka KLM och blev flera timmar sen.
 

AABack2ARN

Medlem
SAS själva säger teknik, men det är ju en otroligt vag förklaring... Och maskinen var som tur va frisk nästa dag då den beflög premiären till Hong Kong :)
 

Nemo

Medlem
Stämmer detta?
"mindre än sju dagar före den tidtabellsenliga avgångstiden underrättas om att flygningen är inställd, och erbjuds ombokning så att de kan avresa högst en timme före den tidtabellsenliga avgångstiden och nå sin slutliga bestämmelseort senast två timmar efter den tidtabellsenliga ankomsttiden."
Om inte, dvs du kom fram >2h sen så ska du ha ersättning enligt
EUR-Lex - 32004R0261 - SV
Skicka in kravblankett http://www.konsumenteuropa.se/globalassets/reklamationsblanketterna/eu_complaint_form_sv.pdf till SAS.
 
Toppen