Senaste nytt

1dag i Chicago, vad göra?

Gizmo79

Medlem
Hej,

Jag och min fru kommer till Chicago sent fredagen 16/10 ska sen åka hem med SK946 på lördagen som avgår runt 21-tiden. Vi har inte besökt denna stad tidigare och frågan är nu vad vi ska hitta på, hade varit roligt att höra från er som har koll på staden hur ni hade tillbringat denna dag?

Kanske en sightseeing tur med buss? Några byggnader/parker eller liknande man bör besöka?
Tips på nån bra restaurang? Vi gillar båda traditionell amerikansk steak house mat.

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Om vädret är OK så skulle jag nog åka upp i Hancock Tower. Utsikten där är fin.

Om man är i chicago och vill äta på steakhouse, så finns det massor av alternativ, men varför inte göra det enkelt och ta Webber Grill?
 

Jakob K

Medlem
Jag hade samma situation för nån vecka sedan. Jag var ovanligt jetlaggad och hann med en joggingtur mellan Millenium Park och Adler Planetarium. Hann konversera lite med en lokal joggare och sen iväg till O'hare.

Kanske inte mycket till tips, men min poäng är att betänka jetlaggen och kanske inte överplanera.

mvh
 

Unis

Medlem
Om vädret är OK så skulle jag nog åka upp i Hancock Tower. Utsikten där är fin.

Om man är i chicago och vill äta på steakhouse, så finns det massor av alternativ, men varför inte göra det enkelt och ta Webber Grill?

Skippa Weber Grill och gå till Mastro's som ligger 2 kvarter västerut längs Grand Ave. Weber kommer inte ens i närheten av Mastro's. Och om du går till Mastro's så missa inte deras alaskan king crab black truffle gnocchi som tillbehör till din stek!

MastrosRestaurants.
 

Chrille

Medlem
Swedish American Museum i Andersonville om man är lite historiskt intresserad. Art Institute Chicago fyller mer än en dag om man är intresserad av konst. Om man gillar höga byggnader så är Willis Tower ett alternativ till Hancock.
 
Toppen