Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

pswe

Medlem
I samband med nya Scandinavian Traveler verkar även menykorten blivit utbytta, såg i alla fall den här ombord idag.
Inte bara mängdbegränsningen är borta utan även skrivningen om vilka linjer som har vad har gjorts mer generell istället för att lista en massa destinationer.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    874,4 KB · Visningar: 340

MBA

Medlem
The menu states three drinks, it doesn't state if they would be alcoholic drinks or non-alcoholic. IMHO it seems to be up to the CC and their training on the new rules. SAS, please be consistent and apply what you intend.
 
  • Gilla
Reactions: El0

AABack2ARN

Medlem
På 3 av 4 flyg i måndags nämndes begränsningen om max 3 drinkar på menykorten. På den fjärde flygningen vet jag inte för där glömde jag kolla. Jag tror dock inte besättningen skulle nekat någon - de var ytterst trevliga och tillmötesgående men det verkar ta väldigt lång tid att byta ut korten (om man nu hade för avsikt att göra det).
 
På menykortet i appen är begränsningen kvar. I menykortet på hemsidan är begränsningen borttaget.
Lika konsekventa som alltid!
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Agö

Medlem
Nyss landat Alicante med SK4675. Ett glatt gäng norska damer hade party i Go (vi satt i Plus). Vid landning kaskadkräks en av damerna på stolen framför. Dam + väninnan måste ledas av och är så packade att de inte klarade av att ta hand om handbagaget. Det spelar således ingen som helst roll att begränsa drinkar i Plus eftersom CC mer än gärna säljer drinkar till pax i Go.
 

Jonas C

Medlem
Nyss landat Alicante med SK4675. Ett glatt gäng norska damer hade party i Go (vi satt i Plus). Vid landning kaskadkräks en av damerna på stolen framför. Dam + väninnan måste ledas av och är så packade att de inte klarade av att ta hand om handbagaget. Det spelar således ingen som helst roll att begränsa drinkar i Plus eftersom CC mer än gärna säljer drinkar till pax i Go.
Kanske bäst att införa begränsningen på semesterrutterna. I synnerhet då PLUS bara är marginellt dyrare än GO, så lär det ju bli mer förluster där.
 

Alf

Medlem
Kanske bäst att införa begränsningen på semesterrutterna. I synnerhet då PLUS bara är marginellt dyrare än GO, så lär det ju bli mer förluster där.

Tror nog inte det bara gäller semesterrutterna. Jag har åkt med AA från ARN i F och två herrar på affärsresa blev så helpackade att dom fick spritförbud över Grönland. Vi fick sedan dessa två herrar på flyget från JFK till DFW men då hade besättningen blivit förvarnad så dom fick ingen sprit på hela resan. Bra gjort AA.
 
Nyss landat Alicante med SK4675. Ett glatt gäng norska damer hade party i Go (vi satt i Plus). Vid landning kaskadkräks en av damerna på stolen framför. Dam + väninnan måste ledas av och är så packade att de inte klarade av att ta hand om handbagaget. Det spelar således ingen som helst roll att begränsa drinkar i Plus eftersom CC mer än gärna säljer drinkar till pax i Go.
Begränsningen för Plus är väl borttagen?
 
Toppen