Senaste nytt

Tips på hotell i Cannes 7-10 sept?

Pandion

Medlem
Hallå där!
Jag och min sambo är bjudna på en riktigt schysst 40 års fest i Cannes den 7-10 sept. Flygbiljetter är redan bokade med LH. Att flyga direkt med SK kostar 3000 SEK, och DY tar 2700 kr. LH via BER kostar 1749 kr, och då får man dessutom något att äta och alla Star Alliance förmåner jämfört med DY.

Dock behöver jag lite tips på hotell. Hade från början tänkt att bo på Intercontintental Carlton. Då jag har både weekend night voucher och bonuspoäng skulle jag kunna ha bott där tre nätter och bara betalat för en, och med Platinum Ambassador status hade uppgradering mm inte varit några problem. Problemet är dock att Carlton stänger för renovering i aug 2012 och öppnar för i maj 2013.

Alternativet står till J.W Mariott (som jag har ingen status alls på) som tar 5700 kr för tre nätter. Ett annat alternativ vore Radisson Blu.

Någon som har bott där? Jag har bott väldigt mycket på Radisson i mina dagar. En generell regel är att jag aldrig blir imponerad av Radisson och tycker alltid att dom översäljer sina hotell, som sedan inte alls lever upp till förväntningarna, där jag anser att Radisson Blu inte alls kan konkurrera med Intercontinental.

Någon som har några bra upplevelser från Radisson Blu i Cannes?

Någon som kan rekommendera ett annat bra hotell i Cannes? Är ute efter att bo bra, men vill inte betala en förmögenhet...
 
Radisson Blu i Cannes har en lobby som ett 5 stjärnigt hotel!!!
Men rummet var max 3..... nästan så jag vågar säga att det är "dåligt".
(Tror att det var ett Sofitel förut,men dom har väl kört det i botten och sålt det!!)
Men trevlig bar på toppen av huset dock!
+nära till strand och centrum
 

JensE

Medlem
Har bara bott på Grand Hotel Mercure Croisette Beach Hotel. 4400 SEK ungefär för dina datum.

Har bra läge och privat strandremsa om jag inte minns fel
 

Pandion

Medlem
Radisson Blu i Cannes har en lobby som ett 5 stjärnigt hotel!!!
Men rummet var max 3..... nästan så jag vågar säga att det är "dåligt".
(Tror att det var ett Sofitel förut,men dom har väl kört det i botten och sålt det!!)
Men trevlig bar på toppen av huset dock!
+nära till strand och centrum

Tack Sirlongfellow för recension av Radisson Blu. Det du skriver är tyvärr också ett rätt förekommande intryck jag har fått av Radisson Blu hotell. Det finns undantag. Radisson Blu i Milano var faktiskt bra, och det finns några andra hotell, men just det att betala rätt mycket och sedan inse att det inte alls är speciellt roligt är ingen kul upplevelse...
 

Pandion

Medlem
Har bara bott på Grand Hotel Mercure Croisette Beach Hotel. 4400 SEK ungefär för dina datum.

Har bra läge och privat strandremsa om jag inte minns fel

Tack för tipset JensE!

Ibland bokar man hotell som påstår sig vara 5-stjärniga, men är typ 3-stjärniga i verkligheten, och ibland bokar man något som är 3-stjärnigt, som sedan visar sig vara helt nybyggt/nyrenoverat och fräsch, med fantastiskt personal och bra service, så att det egentligen är bättre än 3 stjärnor.

Hur upplevde du Grand Mercure i Cannes. På hemsidan står det att Mercure är 3 och 4 stjärniga hotell. Hur många stjärnor skulle du ge hotellet och tyckte du att det var ok, bra eller mycket bra?
 

FT99

Medlem
Har bodd på Martinez några gånger, bra och lyxigt hotell med egen strand, pool etc. Bästa restaurangen i Cannes finns på hotellet (Palme d'Or). Mycket glamour-känsla.
 

JensE

Medlem
Tack för tipset JensE!

Ibland bokar man hotell som påstår sig vara 5-stjärniga, men är typ 3-stjärniga i verkligheten, och ibland bokar man något som är 3-stjärnigt, som sedan visar sig vara helt nybyggt/nyrenoverat och fräsch, med fantastiskt personal och bra service, så att det egentligen är bättre än 3 stjärnor.

Hur upplevde du Grand Mercure i Cannes. På hemsidan står det att Mercure är 3 och 4 stjärniga hotell. Hur många stjärnor skulle du ge hotellet och tyckte du att det var ok, bra eller mycket bra?

Jag tyckte det var ett helt ok hotell som jag gärna skulle använda igen. Var inte överflödigt men rent och propert.
Ligger ett kvarter upp från stranden så man har inte den livliga biltrafiken från huvudgatan längs stranden.
Front desk lyckades hitta sista hyrbilen i Cannes åt mig vid vulkanutbrottet på Island. (var inte billigt ;))
 
Tack Sirlongfellow för recension av Radisson Blu. Det du skriver är tyvärr också ett rätt förekommande intryck jag har fått av Radisson Blu hotell. Det finns undantag. Radisson Blu i Milano var faktiskt bra, och det finns några andra hotell, men just det att betala rätt mycket och sedan inse att det inte alls är speciellt roligt är ingen kul upplevelse...

Tuvärr, så gillar jag Radisson...(Men håller med dig att Intercontintental har bättre standard) och dom flesta hotellen har varit bra.
Men Cannes hotel har nog varit sämst standard på rummen hittills....
 

Pandion

Medlem
Radisson Blu Biarritz är också ett riktigt lågvattenmärke. Hotellet ligger jättefint, och utanför stod det Ferraris, Porsche, Aston Martin mm pakerade, och lobbyn såg ut som ett fem stjärnigt hotell. Vi blev uppgraderade till Business Class rum, som var stort men som såg ut som att det var direkt från 80-talet. Pastellfärger, inrökt, såg riktigt sunkigt ut, och badrummet bekräftade bara att det verkligen var 80-tal... Vi bodde där på bonuspoäng, men rummet kostade 520 Euro per natt, utan frukost!!!
 

Pandion

Medlem
Kära medlemmar,
det måste väl finnas fler medlemmar som har bott på hotell i Cannes?

Berätta om du har något smultronställe i Cannes?
 
Toppen