Senaste nytt

Månadshyra av bil

JimLov

Medlem
Jag hyr just nu bil på månadsbasis.
Idag har jag en V70, diesel, automat, skadekostnadsreducering, 1 extra förare och 350 mil/mån och jag betalar 12700:-/mån för det på Statoil.
Tänkte jag skulle få ett vettigare pris på Sixt med EBG och Sixt Diamond Card.
En FMWR skulle Sixt ha 14.657:- för och PWMR skulle gå på 16.157:-

Har ni några förslag på hur jag skulle kunna hitta en bil med ungefär samma upplägg som för V70 men till bättre pris eller en "roligare" bil för ungefär samma pengar?

Jag har svårt att tänka mig att Statoil är dom som har bäst förutsättningar på månadshyra, nämligen.
 

Nemo

Medlem
Be om offert hos de stora firmorna (Avis, Hertz, Budget, Europcar, Mabi etc), antingen via hemsidan eller (troligen bäst) ring direkt till lokala kontoret. De har alla månadsleasing. Lokala hyrbilsfirmor kan också ha bra pris. Beror även på hur långt du kan binda upp dig.
 
3 månader i taget kan jag nog binda upp mig.
Har ingen egen bil utan hyr bara tillfälligt ibland. Har sonderat marknaden och funnit att:
- Lokala uthyrare är alltid billigast, tex Kjell Askling bil här i Linköping. Där kan man deala om tider och priser
- OKQ8/Statiol är näst billigast
- Hertz/Europcar mfl är dyrast om man inte får kraftig rabatt med typ ICA-kortet osv.
 

marbe166

Medlem
Provade att söka på Hertz Linköping med Flying Blue Gold CDP som ger 15% rabatt (EBG borde ge liknande), och fick då 8802 kr/mån med 300 mil/mån och 10,60 kr/överstigande mil för V70 Aut./Diesel.
 

Valley

Medlem
Allt är relativt.
Skulle jag räknat om det pris jag en gång hade med lokal Statoil hade jag hamnat på 15'/Mnd ink. moms och extra allt.

Som skrivits.
Bara ge dig på de lokala firmorna och fråga. Skadar inte att du pratar med vanliga bilfirmor heller. Finns en del som gladeligen skulle vilja hyra ut en kärra i ett par, tre månader. Brukar bli bra pris då också
 

gunry

Medlem
Fick detta erbjudande från Avis för ca ett år sedan. Ingen aning om det kvarstår:

Bilgrupp C, ex. VW Golf, 5990 kr ink moms/mån
Bilgrupp I, ex VW Passat, 7990 kr ink moms/mån

Avis Flex - I din månadshyra ingår
  • 3000 km/månad (1,25 kr per extrakilometer)
  • Service och underhåll
  • Försäkringar
  • Jourservice
  • Byte och förvaring av vinter- och sommardäck
  • Ersättningsbil vid eventuellt verkstadsbesök
  • Just nu ingår även avgift för extra förare och ungföraravgift
 

Moco

Medlem
Har ingen egen bil utan hyr bara tillfälligt ibland. Har sonderat marknaden och funnit att:
- Lokala uthyrare är alltid billigast, tex Kjell Askling bil här i Linköping. Där kan man deala om tider och priser
- OKQ8/Statiol är näst billigast
- Hertz/Europcar mfl är dyrast om man inte får kraftig rabatt med typ ICA-kortet osv.

Upplever att OKQ8/Statoil och dessa typer av uthyrare är överlägset dyrast. Att de sedan är väldigt oflexibla och bara har riktigt tråkiga bilar är lite av grädde på moset. Lokala Avis, Hertz och Sixt-franchisetagare är ofta långt mer enkla att ha att göra med och har dessutom oftast en bra bilpark.
 
Toppen